Strong Angel

Direktlänk till inlägg 22 juli 2012

Jobbhelg...

Av Johanna - 22 juli 2012 10:08

var det ja. Det vill säga sjutton liter kaffe och walkingskorna på. Det brukar vara så, men igår var det riktigt, riktigt lugnt! M och jag hade en väldigt behaglig eftermiddag. Vi försökte få ut dom och gå, spela spel mm men ingen orkade. Lite synd, men så är det. Lite fick man ju göra, hänga tvätt, mata och ja det vanliga...

Var inte alls så trött som jag brukar vara efter en jobbkväll, men det var ju skönt. Innan jag åkte åt vi alla en stadig Sconesfrukost tillsammans, sedan körde N och jag ett nyhetsquiz i SMP. N vann, men jag kom inte så långt efter. Artisten, förnamnet och året vi sökte kunde jag nästan direkt, då det är mina ämnen. Niklas är ju mer haj på film (nästan oslagbar), tråkigheter som historia och seriefigurer. Aja, roligt var det i alla fall. Sedan tog familjens smutsgrisar, dvs Leia och jag oss ett skönt skummbad innan jag styrde mot jobbet.

Efter jobbet ville jag ju såklart hem till min familj, men blev bjuden på kaffe av lillebror i Emmaboda så det tackar man ju inte nej till. Han visade bilder ifrån sin fallskärmshoppning! Riktigt snygga var de. Jag vill också! Sen i alla fall så fick jag en present i namnsdag det var ju Johanna i allmanackan igår =) Sedan var det en för tidig födelsedagspresent då Ola är på Wacken när jag fyller år...

Jag fick detta underbara halsband ifrån "Snö of sweden", mitt favoritmärke. Tro, hopp och kärlekhalsband. Tack snälla underbara Ola, det var riktigt roligt att komma på besök. Sedan tog vi en liten promenad med hunden Atlas och pratade minnen, bland annat ifrån OS i Salt lake city 2002, då Johann Muelegg i en intervju om dopningsrykterna säger att folk som tror det är galna... hm...

Hemma var barnen uppe alla utom Leia (vi är kvällsmänniskor och sover gärna ut om morgnarna). De hade haft ett Simpsonsmaraton då jag inte var hemma. (Skönt att slippa det). Sedan satte vi oss och fortsatte vårt Monopolspelande. Många skratt blev det! Jag läste en liten snabb saga för Saga (haha) innan hon sov som en stock. Tova, N och jag fortsatte kolla på filmen Sandor/Ida innan det blev att sova för oss också.

Idag börjar jag kl 13 igen. Har en känsla av att det kommer bli väldigt intensivt idag, så blir nog till att använda energidryckerna jag köpte igårkväll för säkerhets skull. Vi får väl se om jag har rätt... Tänkte dock hinna med att göra en tipsrunda med V innan jag kör.

Ha en bra söndag alla läsare! Nu ska jag njuta av kaffet ;) Kram / J

 
 
Åsa

Åsa

22 juli 2012 14:31

hej Vilken fin blogg du har :)

http://anderzonplace.bloggplatsen.se

Johanna

22 juli 2012 14:38

Hej Åsa! Tack så mycket:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards