Strong Angel

Direktlänk till inlägg 24 juli 2012

Den som spar, han har... ;)

Av Johanna - 24 juli 2012 13:45

   Skulle skrivit igår egentligen, men tiden fanns inte och inte orken heller. Vi sov till 9.30 hela familjen, sedan var det vällingdags, baka bröddags, duka fram oboyen och rycka upp tröttbarndags. En helt vanlig morgon såhär i semestertider med andra ord. N begav sig sedan och hjälpte till att sätta upp tälten till Korröfestivalen och jag duschade S och V innan dom gick bort till deras mamma.... Tyst och tomt är bara förnamnet av vad det blev här. La mig en stund med Leia som somnade gott, innan vi begav oss mot Kvarnamåla, mormor och morfas ställe. Ola, mamma och jag rensade och rensade och rensade. Mamma har sparat allt, och lite till ifrån när vi var små. Dopgrejor, TECKENINGAR, våra tänder, leksaker, nallar ja you name it. Så när dom flyttade ifrån huset i V-da så förvarades det här i mormor och morfars hus. I timmar höll vi på och rensa och sortera. Ola fick pappas pingispriser. Jag har ingenstans att ha det. Det roligaste var att plocka bland kläderna. Fick med mig två kartonger med med jättefina kläder till S och V och så som Leia kan ha. Adidasbyxor, ljusblå sommarklänningar mm. Den som spar, han har ;) Klockan 19 var jag tvungen att köra för Leia och jag skulle hinna handla i Tingsryd. Leia bara satt ute på filten medan vi höll på och greja med lådorna, eller satt hon i sin vagn och busade. Sitta ska det göras, absolut inte ligga ner... Så snäll hon var!!

Hemma tog det lång tid innan Leia ville sova dock. Helst skulle hon ju gosa med pappa. Pappagris är hon, precis som hennes mamma var...

 

Did you ever know that you where my hero?

Det var många skratt igår vill jag lova med gamla dikter, böcker, teckningar jag gjort! Och min första nalle, Feliciadockan, och så mammas docka ifrån hon var ett år! Jag tog och skulle slänga den för benen var sönder, men nej den skulle sparas. Du är rolig mamma ;)

I alla fall, det var en rolig em (men jobbig) psykiskt också. För jag hittade så många teckningar jag gjort till min underbara familj, till min älskade pappa osv... Jag var så stor redan då. :( Pappas flicka saknar honom nu....

Jobbigt var det också att sitta ute i solen, utan morfar som rökte i sin stol, utan mormor som gick och plockade i landen. Känns så sjukt. Nu är det JAG som har en liten familj, innan var Ola och jag hos dom så ofta och lekte och senare hälsade på som vuxna. Jag saknar dom så det är fruktansvärt. Tänker man inte på det så går det bra, men det går liksom inte att undgå. Det är 3 år sedan mormor gick bort och snart 1 år sedan morfar somnade in i den där jävla sjukdomen. Ja, nu svär jag... För jag saknar min bäste vän.

Hemma kollade N och jag på "Wallander - Luftslottet". Har väl sätt den sådär 20 gånger innan, men älskar både Beck och Wallander. Dessutom så är det roligt att se Johanna Sällström spela. Hon var så bra!

   

Mys med mormor. Det är kärlek det! I söndags var Leia där medan jag jobbade! Det var bra för hon älskar att komma dit, och mamma gillar passa henne. Sen fick Niklas kvalitétstid med de andra tre. Han är fan otrolig och underbar. Tog ut dom på lång cykeltur, plockade blåbär med dom och sedan när jag kom hem hade dom bakat två sorters kakor ihop. Bästa familjefadern i världen, han är min och jag älskar honom så!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards