Strong Angel

Direktlänk till inlägg 24 juli 2012

En förmiddag i solen...

Av Johanna - 24 juli 2012 14:20

Vad gör mamma när Leia sover? Bloggar. Det är avkoppling för mig. Glömde ju skriva i förra inlägget att jag hittade mina gamla dagböcker från år 2000 och framåt. "Jag fick en kram av honom och han ville ha mitt nummer. Shit alltså!!". Ja jissus vad pinsam man var. Men roligt att läsa om utflykter vi gjort och om när vi campade på Saxnäs, Öland i flera år. Tiden bara går och går, kan någon trycka på paus???

Har haft en mycket trevlig förmiddag i solen med mina vänner här i byn och deras barn såklart. Vi satte ut bordet och parasollet och så satt vid i trädgården och fikade. Bland annat hade jag gjort en kladdkaka med nougat. Tiden bara rullade på som vanligt och helt plötsligt var klockan 13 och alla barnen trötta. På fredag ska vi ner och bada allihopa. Tack, för ni finns och berikar Leias och mitt liv...!

Försökte ta några bra bilder och kan säga jag misslyckades rätt så bra med det, men här kommer några i alla fall:

      

Mor och dotter, så fina! Och  så Ebbe som hittade en traktor att leka med. :)

   

Solstrålen Maja och Frida och Ethel. Försökte få en bättre bild, men blev så mörkt.

   

Ebbe och Lithea gillade kladdkakan :) Och så jag och Leia. Hon slabbade ner tröjan med vatten och majskrokar överallt så jag bad pappa byta den fina klänningen och gissa vad som åkte på? M. United tröjan såklart...

Nu hörde jag att disken ropade på mig, högre och högre. Är väl bäst att låta den få bli hörd då;) Ikväll ska N och jag mysa med pizza och kolla på underbara Dawntown abbey.

Kram // J

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards