Strong Angel

Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Roadtrip a la Karlskrona..

Av Johanna - 26 juli 2012 23:45

Vi har verkligen haft en underbar dag "lilla familjen". För som Saga brukar säga så har dom "mammavecka". Lilla hjärtat, hon har kommit in i allt detta så fort. Jag tror N tycker det är jättejobbigt att inte ha barnen på heltid som han alltid haft, men ja, vi kan i alla fall hitta på lite mera spontana grejor numera...

Först sov vi ut, drack kaffe och åt macka och allt det där i lugn och ro, innan vi begav oss mot min gamla hemstad i tre år, Karlskrona. Havet var lika underbart som jag minns det och tom portkoden till min lägenhetsdörr dennsamma ;) (var tvungen att testa då vi ändå gick förbi inne i staden). Tänk idag fick jag ha lite sightsing för Niklas och inte tvärtom som det annars brukar bli här ute i skogarna. I alla fall så åt vi en jättegod buffé på Scandic hotell med fisk, bakpotatis, kyckling, kaffe, glass och till och med godisbord för endast 95 kr / st. Hade blivit tipsad av en kollega till mig så därför kom jag på idén att efter vår lunch åka ut till Dragsö i det fina vädret. (Då var det ju värt bensinpengarna också menar jag;). Först badade N, medan jag och Leia mös under ett träd i skuggan med hennes favoritleksaker. Hon ville naturligtvis inte somna i vagnen, men på en filt låg hon sedan på mig mage och det gick ju inte heller, det finns ju sååå mycket att titta på nu och hon vill ju vara med hela tiden. Tillslut så la jag henne jämte mig på sidan så hon bara såg sin tjocka mor och då gick det bättre att somna. Sedan badade jag också och simmade en tur. Det var 20 grader i havet och riktigt svalkande och inte alls den där isande kylan som det varit tidigare. Vi hann också med en runda äventyrsgolf! Leia satt i vagnen och var väldigt nöjd hela tiden då hon precis fått välling. Det gick väldigt bra både för mig och N, och konstigt nog blev det lika! Måste åka dit igen och spela, för det är ju så kul.Nästa gång för alla barnen vara med dock. :) Sist vi alla spelade var ju efter en heldag på Kneippbyn med vattenland, karuseller mm så det var inte en lysnade idé utav mig. Energinnivån var inte på topp...

   

   

   

Niklas är nu på bio med sin kompis så jag och Leia har haft en mor och dotterkväll här hemma. Och då blir det såklart mys med Rederiet efter lek och bus i läragå stolen.

Natti / J

 
 
Ellan

Ellan

27 juli 2012 07:20

Karlskrona är alltid Karlskrona och jag älskar havet runt om, svårslaget även om det blåser konstant;) Scandic är ljuvligt, får se om vi kan komma dit med T och jag, ska i bara fixa det lätta med barnvakt först :(. Kul med golfen älskar den banan då den är så speciell. Synd vi inte var hemma då för då kunde ni titta förbi, hör gärna av r nösta gång ni tar er en sväng dit , kram

http://sodheim.blogspot.se

 
Emm

Emm

28 juli 2012 13:21

Karlskrona är så vackert! Hoppas ni haft det bra!

http://emmli89.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards