Strong Angel

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2012

Tingsryd marknad...

Av Johanna - 1 augusti 2012 12:49

Leia sover så jag passar på att blogga nu när den enorma disken är färdigdiskad. Niklas är i staden och fixar nya lister och annat. Igår var jag hos läkaren, och fick cortison utskrivet och Atarax 10 mg, mot klåda. Har inte tänkt på mig själv precis och glömt bort att jag inte har några starkare steroider så nu har eksemen knackat på dörren. Det är så fult så jag spyr på det. Men som den snälla läkaren sa att nu ska det minsann bort ifrån böjvecken, annars ringer du så fixar vi penicillin. Totalt tog besöket 5 minuter.. Han bara tittade på mig och skrattade till lite när jag sa att ja, sen är det ju bara att följa schemat och trappa ner salvan osv. Ja, men inte konstigt man kan detta om man haft det till och från sedan 3 månaders ålder. Föresten har jag inte sett ett spår av några eksem än hos Leia och det är ju det viktigaste!! Att jag ser hemskt ut, har trött och att det gör ont och tom kan läcka igenom mina byxor det struntar jag i. Niklas älskar mig ändå säger han... ;)

I måndags var det så dags för Tingsryd marknad igen. Förra året kunde man ju inte dit. Försökte gå på innebandyn den mellan a-laget i ishockey och vår suppoterförening, men magen satte stopp för det. Bebis ville inte det... Så blev så glad när Josse kunde byta sitt eftermiddagspass mot dag. I år var Anton med oss också, och vi gick en liten sväng, innan vi var på förefesten. Jag vet inte vad folk tycker och tänker nu att oj vad oansvarigt att vara iväg när man har en 8-månaders hemma, men jag är inte så gammal och livet slutar ju inte bara för att man får barn? LEia mådde bra, hon var hemma hos sin älskade pappa och syskon. Hon är såå pappig!! Vi hade en jättetrevlig förfest hos materialarn innan vi gick bortåt öltältet en sväng, och såklart så åkte vi Spinn rocken sisådär klockan 24. Fick smaka lite vitt vin för omväxlingsskull av Thessan, riktigt gott faktiskt! Vet dock inte vad det hette? Allt var superkul förutom när dom skulle skåla för "morsan", jaja vänta ni bara er tid kommer också! ;) Så pratade jag och Josse om allt mellan himmel och jord, verkligen allt. Inget jag tänker skriva här precis, men att vi är lite udda råder inga som helst tvivel på... 

Så tog jag morgonbussen hem till Ingelstad och läkaren och sedan hämtade mitt hjärta mig. Vi åkte hemåt och packade in familjen för att åka på... just det, Tingsryd marknad! Fia, min kompis och dottern Lithea kom också och gick med oss. Mycket trevligt! Det är dock inte alltid supersmidigt att ha barn. På med regnskyddet till vagnen, av med det, på, myggnät på osv osv. Och såklart svårt att ta sig fram, men ja vi hade roligt. Leia skulle dock varken äta eller sova....

   

Sötaste Tova älskar marknader! Hon köpte bla äppelklubba, penna, munk och gosedjur. Och så Fia med Lithea i vagnen. :) Hon är alltid så glad och omtänksam. Stackaren var hungrig och vi skulle bara stanna och stanna vid alla stånd...Men hon klagade inte.

   

Barnen fick välja varsin karusell att åka hade vi bestämt innan, men bara Saga åkte. Viggo han skulle ha sockervadd, detta var medelstorleken, undra hur stor den stora var? Lite roligt ser det ut dock. Han åt i alla fall upp allt, men blev generös med bjudandet mot slutet. =)

   

Och så lite kvickt munkhistorien: Vi skulle köpa munkar för kan det var fyra år sedan? Och Josse råkade få en kall. Så varje gång vi är på marknader så frågar hon nu "Är det ni som säljer kalla munkar i Tingsryd??". Knäppo ;) Sedan frågade hon det på kvällen, men det var inte dom sa dom haha, men dom undrade om vi hade en tändare, vilket ingen av oss hade då vi ju inte röker. Men Josse gick fram till några andra och frågade, fick låna den och vips så fick vi tre munkar gratis. Tack för en rolig kväll mina vänner! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards