Strong Angel

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2012

Min födelsedag...

Av Johanna - 3 augusti 2012 11:22

Blev väckt med sång av alla utom Leia som efter en jobbig och vaken natt med förmodad värk i munnen då tand nummer två tittade fram på mammas födelsedag så sov hon lite i sin säng. Saga och Viggo hade ritat varsin teckning och frukosten var något udda, med två rostmackor, kaffe, en näve ostbågar, en bulle och ett halvt glas rödvin! Jag är ju som jag är... Men fin frukost var det minsann ;) så öppnade jag mina paketer som jag fått av N och barnen, Glassmaskin, hörlurar, 250 kronor på Cervera och ett fint kort gjort i powerpoint med en hälsning att vi ska på hotell när vi firar vår tvåårsdag, <3

Tack mina älsklingar!! Sedan gjorde Saga sig beredd för 5 timmar framöver med fotboll på Värnövallen.

       

Leia vaknade efter sin powernapp och ville såklart kolla in allt spännande med snören, kartonger och glittriga papper. Så fick hon på sig en sådan söt klänning jag haft när jag var liten. Här med söta storasystern Tova.


Så fixade vi och donade lite, innan gästerna kom. Mina svärföräldrar, mamma, farmor, barnens morfar Kent, hans sambo Annmarie och hennes dotter Linn. Det passade så bra att barnens morfar m familj kunde komma, då de äntligen har semester. Barnen var eld och lågor och hade mycket att visa. Vi fikade med jordgubbstårta som svärmor bakat, chokladbollar som jag och Tova slängt ihop, bullar och blåbärspaj. 

Så hade vi "underhållning" nere i källaren. Saga är ju ett stort fan av Galenskaparna & after shave så vi spelade "Macken", eller rättare sagt jag spelade lite halvtaskigt på pianot och hon sjöng. När vi ändå höll på spelade jag två låtar till som hon sjöng på skolans vårfest. Sedan var det Tovas tur att spela. Bland annat en låt ifrån Twilight. Hon är så duktig! Om hon fortsätter kommer hon gå långt Tova. De säger ju att antingen har man "det" eller inte och hon har det verkligen...

   

Tova spelar och jämte farmor som kom med massa egenplockade blåbär, egenodlad gurka och lingonsylt. <3

   

Mormor med sin älskade Leia. Dom grejer och grejar med allt. Och så på kvällen, när glassmaskinsskålen stått på kylning i 8 timmar gjorde vi vaniljglass. Rinnigt, men supergott! Barnen var ganska exhalterade haha.


Så fixade jag kvällsmaten, som var baguetter och kycklingsallad/röra med räkor, ris, purjolök mm... Det är enkelt, men så himla gott. (Blev väldigt mycket mat i detta blogginlägget kände jag nu). Leia trivdes i "morfar" Kents famn och somnade, men när hon skulle bli nerlagd i sängen, var det inte lika roligt. När gästerna åkte runt halv sju så åkte barnen och N och tog sig ett dopp, medan L sov och jag tittade på underbara OS. Sedan så blev det Monopol för hela slanten, där födelsedagsbarnet vann storvinsten. Fast, den största vinsten har jag ju redan fått, nämligen en underbar familj, fina presenter och så alla hälsningar på Facebook/sms. Vill tacka alla som kom och som tänkte på mig. Hade en toppendag, dock en sjuk magsmärta som man ju kan ha ibland :/ , men den tänkte jag inte så mycket på. På kvällen, när jag läst för S och nattat V så såg vi andra fyra en timme utav filmen "One day", som vi blev tipsade om. Den verkar riktigt bra, fortsättning följer ikväll...

Nu är Viggo och pappa ute och klipper gräset. Vi har precis avnjutit sorbetglass och sett Alshammar och Sjöstrand ta sig vidare till semifinalen på 50 m fritt. Spännande eftermiddag väntar, med ett besök i Tingsryd också för T har räksmörgåsabsitnens säger hon ;)

   Mina fina presenter och kort och så "mina" fina flickor.

Tack igen och kram på er!

// J


 
 
Ingen bild

Annmarie o Kent.

3 augusti 2012 18:34

Tack för en supertrevlig eftermiddag, med fantastisk fika och mycket superb mat. Vi hade så mysigt o härligt och det var underbart att träffa er alla igen. Kroppkakorna som farmor Ella gör ser vi fram emot :-) //KramelikrAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards