Strong Angel

Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Johanna - 6 augusti 2012 22:10

Tack snälla för kommentarerna på föregående inlägg. Det värmer! Är så roligt att skiva och framförallt läsa bloggar och de kontakter man får. Hade en tuff kväll. En övertrött Viggo som inte kunde acceptera att datortiden var slut och så Leia som skrek och skrek. Hon sov 30 minuter sedan skrik. Hon brukar alltid vara så lugn men idag är hon märkbart plågad av tänderna som kommer en efter en. Måste erkänna att det svider lite att hon är så pappig. Jag gick runt med henne och tröstade och vyschade trots enorm smärta i böjvecken. När så N väl hade tid och tog henne så tystnade hon direkt... Bra att hon har oss båda och verkligen trivs hos sin pappa. Jag var likadan säger mamma. Det blev ingen Wallander än. Friidrotten var för spännande. Alltid varit ett fan av Elena Isenbajeva. Nu ska jag, Leia och Niklas somna till OS. Ont det gör ont, men det går..... Usch. Men snart ska jag bli bra igen. Nu smattrar regnet sådär mysigt emot rutan utanför. Det är mysigt. Ska krama mina kära, blunda och tänka på att jag är lyckligt lottad och älskad av många, inte äcklig och ful. För vad hjälper det att tänka så? Sov gott mina fina.

Av Johanna - 6 augusti 2012 20:03

Skyndar aldrig på, som han skrev vår kära Winnerbäck. Väcktes av dottern 8.20 och så fick hon torr blöja och välling. Ja, ni vet det gamla vanliga. Jag kände en enorm klåda så jag tog en Atarax 10 mg. Det fick jag bittert äta upp! När Leia skulle sova igen vid 11.20 la jag mig med henne för att åter vakna kl 14?!! Blev både arg och ledsen, men mest besvike på att vara nyligen 21 fyllda och vara så förbaskat trött! På tal om trötthet så kom N och la sig "redan" klockan 4.50 Ungefär samma tid han ska upp för att jobba igen efter semestern imån... Kan få en hjärnblödning på de där spelen! Men det är han som lagat mat idag, han som fixade gröt till Leia ikväll och han som spelat Risk med Tova och Viggo medan jag och de två minsta i familjen tog oss ett långt skumbad med massa badleksaker och påhittade lekar av Saga. Höll på att skratta ihjäl mig när jag duschade henne sen och vi sjöng "vi gick in i en affär" och stampade i vattnet. Kolla föresten vad Saga kom med till mig i lördags efter hon varit hos en kompis, två år äldre. Men saga är tuff. Om ni inte förstår så står det "Happy birthday to you". Visst blir man tårögd av dessa teckningar och tiden de lägger ner på det.... Idag skulle barnen kommit till deras mamma någon gång mellan 12-15 är det bestämt. När det är skola byter vi då efter den. Shit, snart gått 4 månader sedan vi bara har dom varannan vecka. I alla fall så jobbar mamman 14-21. Hon ville vi skickade bort dom klockan 12, för att lämnas på fritids kl 17, hämtas 17 av deras farmor som dessutom inte mår bra, för att hämtas kl 21.30 ca av mamman och hem dit. Jag kom med iden att eftersom dom ändå är här varför inte låta dom stanna?! Så blev det tillslut i alla fall... Barn är ju inga slagträn och bör bollas så lite som möjligt fram och tillbaka tycker jag. Skriver nog mera om en stund, Leia andas lugnt och sover nu nöjd för natten (förhoppningsvis). Sedan blir det hemmagjord vaniljglass med Dumle i och en Wallanderfilm. Kan inte tänka mig en bättre avslutning på en ganska jobbig dag. Brukar lida mest psykiskt över mina eksem men idag har jag skrikit ibland. Äckligt är det jag vet, men nu har äntligen Apoteket fått in cortisonsalvan jag fick så nu ska dom bort, långt bort åt helvete ;)

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards