Strong Angel

Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Johanna - 7 augusti 2012 18:20

Idag har så Niklas återvänt tillbaka till jobbet och Leia och jag har haft vanlig vardag, dock med tråkigt väder. Så medan hon sov efter middagen så fick jag mig ett ryck och slängde ihop mina första egenbakta kanelbullar. Ville överraska Niklas som nog skulle tappat hakan om jag skulle stått där med färdiga bullar när han kom innanför dörren. Färdiga blev dom, dock inte till han kom hem. Hade ju glömt hur länge de skulle jäsa. Såhär blev det i alla fall och ja, de smakade gott och blev helt okej för att vara första gången jag bakar bullar själv. Så har jag vikt tvätt och diskat. Hemmafrun nummer 1... ;)

 

Har du vägarna förbi så välkommen på fika vettja! 


Annars har såklart OS varit på under dagen och är fortfarande. Så har Leia busat och hållt igång med sin "gamle" mor. Om man vänder ryggen till så kan man hitta henne såhär:

 

Full med bus som sagt, gardinerna är också väldigt spännande! Fast hon är så frustrerad över att inte förstå den sista lilla pusselbiten hur man kryper utan hon bara ålar sig fram. Förhoppningsvis lär hon sig snart. Fast helst vill hon stå upp hela tiden. Nu dagar som dessa när man är tillbaka i vardagens "tristess" (menar inte alls att det är tråkigt att vara mammaledig för det är underbart, men det är lite enkelspårigt ibland) då saknar vi Små och stora där vi sjunger, fikar och pysslar. I morgon kommer min mamma och bror på besök medan Niklas jobbar eftermiddag. Han jobbar eftermiddag på torsdag också (kanske blir en runda till staden för mig och L efter fikan hos Emelie på morgonen), fredag är vi lediga ihop och lördag är det min tur att jobba... 

Snart ska vi äta lax och potatis, spela Travspelet och bara vara. Kanske skriver mera sedan!

Kram / J


Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards