Strong Angel

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2012

Helt plötsligt befann man sig i Karlskrona...

Av Johanna - 11 augusti 2012 12:31

Hej mina kära vänner. Jag sitter just nu i Emmaboda faktiskt med en kopp kaffe och väntar på att det är dags att jobba. Igår var en sådan rolig kväll som jag kommer minnas länge! Eller ja, hela dagen var kanon. På förmiddagen grejade Niklas och hans pappa med att sätta upp listerna till taket i vardagsrummet. Då hade Leia och jag mor och dotter mys. Jag läste en massa böcker för henne. Dom ifrån Goboken. De är ju så fina! Däremot ganska dyra. Jag vet inte om jag ska fortsätta prenumerera, vi får se. Någon som har goboken? Leia kände på ullbitarna i boken och försökte prata och så tittade hon storögt på mig. Jag vet hon är ung, men ändå tror jag det är bra att läsa för dom, att prata mycket och göra vad man kan för att hjälpa dom i "språkutvecklingen". På eftermiddagen tog vi en härlig tur in till Grand Samarkand. Inte för att plånboken är stor precis såhär innan löning (15/8) och försäkringskassan bara drygar som attan. Jag köpte i alla fall ett par jättesöta rosa byxor som jeans typ och så en body som Jenny tipsade om. Det står mum rules;) och så matchande sockar. Allt för 218 kronor så inte så farligt dyrt. Hittade en hel del på New yorker, men det fick bli ett vanligt linne bara och ett par skor för Josse ringde om jag ville med till Sailet. Först sa jag nej för jag ville vara med familjen, men N tyckte jag skulle åka och efter många om och men skrev jag till Josse att "ses på tåget baby". Hon blev så glad!! Och vi hade riktigt, riktigt roligt. Det blev ganska lugnt för min del med några öl och lite Bacardi. Jag ska ju jobba nu i eftermiddag ju. Vi åkte karusell, åt langos och dansade en del. Sedan hämtade Josses underbara mamma oss. Saknat henne! Det kändes som förr. När det var Anton, Josse och jag och vi gick därifrån gympan. Vad ledsen man kan bli när man tänker tillbaka på allt. Och så Karlskrona, denna vackra stad med havet och lugnet. Gick förbi min gamla skola och ner på Alamedan där jag hade en lägenhet ett tag i gammaldags stil nere vid havet. Vart tar tiden vägen? Fast just nu saknar jag bara Leia så jag dör. Hon var ju åtta månader igår vår underbara dotter som berikar våra dagar. Jag är stolt och lycklig mamma! Och förresten ni som säger att livet är slut när man får barn och att man blir så låst, det beror på helt vad man gör det till och vad man har för sambo. Min är underbar och framförallt förstående. Han vet att jag är ung och vill ha roligt ibland, att man behöver det för att sedan komma hem med ny sprudlande energi till att byta blöjor, tvätta, städa, laga mat, ja you name it... Nehe nu blev det lite stressat här. Skriver dessutom ifrån iphonen så det går så sakta. Trevlig helg på er! Kram J

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards