Strong Angel

Alla inlägg den 14 augusti 2012

Av Johanna - 14 augusti 2012 15:04

Här är grejorna jag beställde till Leia ifrån Ellos där jag hade 300 kr rabatt. Passade även på att köpa lite till mig. En lång grå hösttunika i lite längre modell, en svart och en i jeanstyg hoodjacka fast längre så de går över rumpan. De var supersköna! Hade den ena på hockeyn. Lite lagom varm sådär. Sedan ett par byxor, och även om de passade så skaj ag skicka tillbaka det (vet inteh ur man gör me det löser väl sig) för de var så himla låga i midjan och det är så jobbigt att behöva dra i byxorna precis hela tiden... I alla fall lägger upp bilderna på det jag köpte till Leia. Älskar rosa/svart, märks det?;)

   

Höstoverall ifrån Bagheera stl 74, 399 kr och ett set med Hellokitty 139 kr tror jag. Hon är ju bara så söt!

   

Strumpbyxor två pack 69,50 kr stl 74/80 och en mössa ifrån Lundmyr 8-18 månader. (dev ra väldigt stor nu).


Av Johanna - 14 augusti 2012 12:11

Här kommer lite tankar. Inte meningen att låta negativ på något sätt, men jag bara undrar. Skulle hjälpa Saga igår med hennes sommarläxa, en bok att fylla i. Först var det "mitt namn" och sedan "ett självporträtt". Sedan skulle hon skriva och rita vad hon gjort i sommar och det gick ju bra. Hon skrev att hon har varit på Gotland, träffa Pippi och badat mycket och så ritade hon en vattenrutschekana. Sen så kom hon till nästa sida och där står "min familj". Stackaren blev helt tyst först och sedan "kan jag inte få göra det i morgon?". Det kom fram sedan att hon inte riktigit visste hur hon skulle rita sin familj. Dessutom var det inte jättemycket plats. Så skulle hon även rita "här bor jag/mitt hus". Varför utgår alltid skolorna ifrån att man lever i en kärnfamilj? Eller att man har båda föräldrarna i liv? Vi lever på 2000-talet! Jag vet att de flesta är ju en känrfamilj, men till och med här i lilla Nöbbele finns det många barn som inte bor på ett och samma ställe jämt. De blir så klämda och påminda. Jag brukade faktiskt få frågor på mina spanska lektioner till exempel vad min pappa jobbade. Jag sa bara att jag har ingen pappa. Det blev sedan helt tyst och jag skämdes. Men jag hade ju inte gjort någonting fel? 

Det är säkert inte lätt att hitta på uppgifter eller läxor, det kan jag förstå så inte meningen att gnälla eller så, men förstår ni mitt sätt att tänka? 

Det slutade med att vi ska göra uppgiften ihop senare idag och jag sa till Saga att du kan ju rita mamma, Tova, Viggo och så pappa, Johanna och Leia så blir det jättebra. Och det tyckte hon också och så frågade hon om hon fick göra sträckgubbar, haha. 

Av Johanna - 14 augusti 2012 11:49

Vilken varm och härlig förmiddag! Leia väckte mig vid 8.30 som hon brukar och jag gjorde henne i ordning innan jag väckte Saga och Viggo. Efterson N jobbar fem nätter denna veckan så får dom gå på fritids då ju han är deras vårdnadshavare. Men jag är ju hemma med L så jag tyckte de kunde få sova ut och sedan äta frukost i lugn och ro för att sedan vandra upp emot fritids. De ska gå två dagar och sedan ska jag ha dom här hemma. Vi får väl hitta på något, såsom utflykt eller åka till badet. Det beror lite på... Jag lämnade dom och stod sedan länge och pratade med en av de fina f-pedagogerna och hon tyckte Leia hade blivit så stor och fin! Sa att hon var lik Tova. Ja, dom säger olika, men jag tycker nog hon är mest lik Saga av barnen. Sedan tog vi en runda runt Torp. Det var varmt och skönt och musiken ljöd i lurarna. Leia är inte mycket till sällskap då hon somnar nästan direkt då vagnen går och vaknar lika fort då den står still... 

Sitter med en kaffe här och äntligen får jag skriva lite. Det hinns ju tyvärr inte alltid med. Igår for jag, Saga och Leia till Tingsryd på ishockey igen!! De stora barnen ville inte följa med. Men Saga hon är en riktig hockeytjej hon. Den enda utav Niklas barn som spelar fotboll också. Roligt!! Så kom min bror Ola dit också och det är ju lite utav en idol för henne. Vet inte varför men dom busar så bra ihop dom två. Jag tänkte att det är ju bara en träningsmatch, men det var fult med folk, nästan 1200! Så vi stod upp i första,. men sen hittade Saga bra sittplatser längst upp och det var populärt det! Förra matchen Saga var på, som var hennes första gjorde inte TAIF ett enda mål. Igår fick hon i alla fall se ett och det gillade hon minsann! Hon tog sin halsduk och viftade och skrek "JAA HEJA TINGSRYD!". Gulliga unge

    

  Så härligt att få andas "Dackehallsluft" igen! Vi är ju som en liten familj vi alla grönvita. I år ska det bli betydligt fler matcher ifrån min sida. Ingen jobbig graviditet eller en liten bebis. Leia är ju stor nu och med några majskrokar så är hon nöjd. 

Igår var föresten Niklas pappa här och hjälpte till med de sista listerna till golvet. Så är det snart dags att börja planera nytt kök och helst vill jag byta ut den jäkla sängen vi har och så ska Leia få ett rum. Men först ska jag beställa väggtext, minst en. Mycket att göra. Men jag ska göra huset till vårt. Det är illa nog att det inte var mitt ifrån början. Men å vad jag njuter utav mitt liv ska ni veta! Vi är en sådan underbar familj. Jag frågade Saga igår när jag hämtade hem dom om dom längtat efter pappa nu. Hon sa "ja, OCH DIG!". Blir man varm i hjärtat så säg? Iblandk an jag tycka att det är så mycket, stressigt osv och då blossar eksemen upp osv, men seriöst orka hålla på och klaga hela förbannade tiden som vissa gör?! Vad glad åt det du har och gör det bästa utav det. Om man gnäller på andra precis HELA tiden och dessutom ljuger för att försöka finna sympati ifrån människor man inte ens känner på riktigt, ja då är det illa. Men jag / vi bryr oss inte längre. Inte ett skit. Bara skrattar åt det och tänker att vi är så starka och desutom glad med tillvaron så varför ska någon få förstöra det? Never.

Ska strax göra ett nytt inlägg och sedan ska Leia få prova den maten vi hade igår i matkassen, hon är ju så stor nu. Vårt kärleksbarn <3

// J

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards