Strong Angel

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

Livet är gött, världen är stor...

Av Johanna - 15 augusti 2012 10:21

här sitter vi jag och min bror. Har den låten på hjärnan som man säger. "Gött och leva" med Galenskaparna / After shave. De är för goa. Sagas nya favoriter. Jag mår mycket bättre nu när eksemen är borta. Tänk att man kan bli så mycket piggare? Igår hade vi en härlig eftermiddag tillsammans med bad i Sandstaden, lekar ute med flygplanstävlingar och så kröp Leia flera steg ute i gräset!!!! Föresten hörde hon av sig igår, som jag låg på BB ihop med som fick en son dagen efter Leia föddes. Vi ska ta en fika när dom kommer hem ifrån deras resa. Ska bli riktigt roligt att se hur deras pojk ser ut nu =) 

Leia verkar inte vilja att mamma ska blogga nu då hon inte vill vara i hoppgungan eller lekstolen så får väl skriva längre ikväll. Om en liten stund ska vi bort till en utav "mammorna" här i byn som vi säger på fika. Det ska bli trevligt! Här kommer lite härliga bilder ifrån gårdagen. (Just det ja, vi gjorde ju lax, pasta och en härliga vitkåldssallad och sås igår, så gott!).

 

 

 


Så har jag betalat och anmält Leia till babysim steg 2 nu via Medleys hemsida. Så smidigt! Syskonens simskola börar i september tror jag så då blir det onsdagaskvällarna där ;) Tova cyklade föresten till två kompisar igår eftermiddag så hon ville inte med och bada.

Nehe, dags för lite mascara så man ser lite piggare ut!

Ha en bra dag // J   

 
 
Emm

Emm

15 augusti 2012 18:45

Mysiga foton och fint med de första krypstegen. Hoppas allt är bra med hela familia! Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

15 augusti 2012 21:56

Jag rekommenderar varmt, verkligen att läsa!! Det är jätte skönt med den input man får, det stöd den ger och förståelsen.. Man förstår sig själv bättre, situationen och de andra.
Familjen Hoppsan är en "billig pocket" som bla medlemmar i Styvmorsviolen har skrivit. Toppen bok!
Dne här nya har jag inte läst klart, men det är absolut läsvärt, just att man kan välja att hoppa mellan, läsa delar, eller hela, ta upp, lägga ifrån sig.. Det är ingen tung läsning!
Nä det är långt ifrån lätt alla gånger! Men i barnen syns, känns och märks det, det är "kvittot" och det är där man får "belöningen" om man kan säga så.. :) För visst är det ändå fantastiska barn! (nästan jämt :p hihi) Kram J

http://mylife-mydreams.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards