Strong Angel

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2012

Underbara Caj...

Av Johanna - 18 augusti 2012 22:05

(får skriva om ett långt och härligt inlägg då iphonen visade 3% men stängde av sig helt plötsligt sen). Satt i en brassestol i ett lugnt och fridfullt Emmaboda. Idag är det Cornelis dagen. Medan jag skrev så ljöd Cajsa Stina Åkerströms härliga stämma och jag andades långa härliga andetag. Anledningen jag körde hit var mest för underbara Caj, denna ödmjuka Karlskronit med långt och rufsigt hår. Hans texter berör mig riktigt enda in i själen. Att han sedan har en riktigt ljuv stämma gör inte saken sämre. Så tack kära Linus Norda för du introducerade mig för Caj och hans musik i kursen "sång i grupp" där första låten vi gjorde var "Resan når sitt slut" som också inledde hans 45 minuters resa här i Emmaboda. Sedan kom den starka "avdelning 10" som han skrev då han låg inlagd på Psyk i Karlskrona. Andra låtar var bla "ett brev" och "silverfat och amerikanska missiler". Underbara Caj, tack för showen!!! Så framförde Cajsa-Stina "av längtan till dig" som ju är en klassiker och som jag spelar ofta på pianot. Det har ju varit en tuff vecka för mig med en 8-månaders som kräver mer och mer och tre barn till ensam då N jobbat fyra vanliga nattpass och ett tolvtimmarsnattpass och skolan inte börjat än. Jag kan säga att jag trodde inte det skulle vara så här jäkla tufft. Niklas har varit förälder i 12 år men jag bara i 8 månader. Så jag var nära tårar igår när Leia inte sovit själv förens 23 och de andra vill jag ju med ge tid och läsa, se film och fixa med snacks osv. Sedan när man fört över filmen på usb så är nästa projekt att få igång TVn med alla dessa finesser. Tur att barnen visar så mycket kärlek iaf, annars hade man inte orkar. Vi har iaf roat oss bäst vi kunnat. I torsdags var vi på café (270 kr, inga Börjes priser där inte), lekte i lekparken. (en enkel grej som verkligen uppskattades) och så spelade vi klassiska Råttfällan. Dock var inte V på sitt bästa humör. Förmodligen sovit för lite. Han testade mig hela tiden! Igår åkte jag ensam med alla 4 till sjön och badade och fikade! Eller ensam var jag inte för Jenny m familj var också där. Vi doppade oss först för då sov L. Tova badade en stund men fick nog och solade istället och åt en massa fika;) V lekte med en kompis och hoppade från bryggan medan S byggde sandslott. Idag var det upp tidigt för mig Leia och Saga för hon hade fotbollscup i Ingelstad. Det var tålamodsprövande med regnskydd på och av osv men åå så roligt att se Saga spela! Jag skrek och hejade haha. Man lever sig verkligen in i matcherna. De är ju så söta när de springer alla i en klump. Men en eloge till ledarna som gör ett toppenjobb och uppmuntar alla och att ingen är dålig osv. Till fjärde och sista matchen kom pappa till Sagas stora glädje. Han är så stolt över sin fotbollstjej (över alla sina barn såklart!) och tycker det är kul att hon vill hålla på med något. Vill barnen börja med något ska man uppmuntra dom och ställa upp! Det ingår när man blir förälder. Sedan mös vi och åt pizza iallafall hela familjen!! En tuff vecka för mig både fysiskt och psykiskt närmar sig sitt slut.... Är inte ledsen för det precis. Är tråkigt att vi måste jobba och slita för det är fan inte gratis med barn. Men deras kärlek och leende går att jobba ihjäl sig för. Men nu är det över för denna gång och vet ni det gick bra! Älskar er alla 4 underbara ungar. Kram / J

 
 
Emm

Emm

19 augusti 2012 17:27

Barnens kärlek går inte av för hackor. De kommer uppskatta allt du gjort för dem. Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards