Strong Angel

Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Johanna - 19 augusti 2012 23:57

Godkväll / godnatt på er alla. I morgon börjar Saga ettan! Tänk så liten hon var när jag kom in i hennes liv och så mycket som hänt. Har gamla videos kvar ifrån "den tiden" och det är roligt att se på. Viggo börjar tredje klass och Tova sexa , sista året innan högstadiet i Växjö. Fast det kommer hon fixa galant bara motivationen finns där... I eftermiddags lämnades dom hos deras mamma. Enligt Viggos önskemål sker nu byten på fredagar. Det blir roligare att inte setts på en vecka och ha fredagsmys än att börja tjata med läxor och dylikt. Vi erbjöd att byta denna fredagen eller lördagen men det kunde inte deras mamma,hm... Inte heller ha dom mer än till fredag. Vi ville bara det skulle bli en rättvis fördelning. Men det gör inget, bara fem dagar tills vi ses igen. Jag hinner röja upp här hemma och bara fokusera på min dotter. Föresten är det väldigt smickrande att en viss person kopierar mina statusar på facebook, varsågod vettja! Idag annars har vi bara tagit det piano. Innan barnen gick spelade vi "Den försvunna diamanten" där faktiskt den allra sista brickan vi öppnade var just diamanten. På eftermiddagen drog vi neråt sjön för att svalka oss i den härliga sensommarvärmen. Där träffade vi Niklas syster, svåger och systerdotter som också badade. Men det var allt annat än skönt. Eller jo svalkande att simma runt lite, men inte så behagligt att ligga i mera. Leia badade i fredags men idag sa tom hon ifrån. Hon som älskar att bada skrek när vi badade av henne. Kanske kan det ha varit årets sista dopp som vi gjorde. Fast inte sista besöket i Sandstaden får jag hoppas. Där är så behagligt att vara! När vi kom hem gjorde vi hemmagjord vaniljglass, spelade Bingolottto och såg på Downton Abbey julspecial som sändes igår. En ganska behaglig kväll med andra ord. Det smärtar dock lite att säga att min iPhone ska skickas för lagning i morgon bitti. Detta kommer bli en rejäl prövning! Den ska dock vara tillbaka på torsdag vilket jag innerligt hoppas. Vad gjorde man innan iphonens tid, haha? N har en lång förmiddagsvecka framför sig. Vad L och jag hittat på återstår att se, men ett BVC besök är spikat i alla fall. Längtar! Godnatt. // J

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards