Strong Angel

Alla inlägg den 27 augusti 2012

Av Johanna - 27 augusti 2012 20:16

Ikväll innan barnen la sig gjorde Saga sin matteläxa, men innan dess skrev hon en egen önskelista, där jag sa att försök stava själv först. Duktig är hon och många saker önskar hon sig. Tror vi vet vad vi ska köpa, men det får bli en överraskning... När hon skulle skriva om saker som passade ihop med fem så kom hon på att hennes hand har ju fem fingrar och likaså foten. Sedan är dom ju fem syskon som hon ritade. Så gulligt!!!

Av Johanna - 27 augusti 2012 16:25

Ligger i sängen och dricker en kopp varm choklad. Leia har varit riktigt förkyld och febrig sedan i tors/fredags min lilla tjej. Så det har varit snorsug, näsdroppar och Alvedon för henne. Det är jobbigt att se hennes stora krokodiltårar när man sticker in den där hemska sugen i näsan på henne. Men den hjälper ju så bra i alla fall. Leia är feberfri idag som tur är. Fast vi är långt ifrån helt ok. Jag har nog fått feber. Ligger och vilar nu till programmet "Unga mödrar" och huvudet bara dunkar och den goda chokladen jag skulle dricka /avnjuta känner jag inte smaken av. Men men så länge resten av barnen klarar sig så ska man inte klaga. Det går ju över innan man gifter sig haha;) saga var lite snuvig när jag skickade iväg henne till skolan men pigg som nätkärna när jag hämtade henne. I eftermiddag har Saga fått en skolbänk till rummet och en stor vit möbel med åtta smålådor i. Där ska hon sitta och göra sin matteläxa sen;) Viggo leker med en kompis precis som Tova så det år fullt ös här. Vill inte ligga här och uggla, vill umgås och städa! I morse dammsög jag källaren men det fick räcka. Det har varit dålig uppdatering ifrån min sida denna veckan. Vet inte varför det blivit så men.. Vi har haft en toppenhelg med Fredagsmys med Fångarna på fortet, lördagen packade vi in alla och så hade vi husvagnen som är Niklas brors. Vi åkte neråt Blekinge till min mormor och morfars hus där mamma dukat upp så fint på logen. Lekar, spökrunda för barnen, grillning, tårta och en massa god dricka. Ska skriva mer om just den dagen sedan. Nu blir det vila en stund. Tur jag har en sådan fin/hjälpsam sambo <3 ha det bra alla, kram så länge

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards