Strong Angel

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2012

Sjuktider...

Av Johanna - 27 augusti 2012 16:25

Ligger i sängen och dricker en kopp varm choklad. Leia har varit riktigt förkyld och febrig sedan i tors/fredags min lilla tjej. Så det har varit snorsug, näsdroppar och Alvedon för henne. Det är jobbigt att se hennes stora krokodiltårar när man sticker in den där hemska sugen i näsan på henne. Men den hjälper ju så bra i alla fall. Leia är feberfri idag som tur är. Fast vi är långt ifrån helt ok. Jag har nog fått feber. Ligger och vilar nu till programmet "Unga mödrar" och huvudet bara dunkar och den goda chokladen jag skulle dricka /avnjuta känner jag inte smaken av. Men men så länge resten av barnen klarar sig så ska man inte klaga. Det går ju över innan man gifter sig haha;) saga var lite snuvig när jag skickade iväg henne till skolan men pigg som nätkärna när jag hämtade henne. I eftermiddag har Saga fått en skolbänk till rummet och en stor vit möbel med åtta smålådor i. Där ska hon sitta och göra sin matteläxa sen;) Viggo leker med en kompis precis som Tova så det år fullt ös här. Vill inte ligga här och uggla, vill umgås och städa! I morse dammsög jag källaren men det fick räcka. Det har varit dålig uppdatering ifrån min sida denna veckan. Vet inte varför det blivit så men.. Vi har haft en toppenhelg med Fredagsmys med Fångarna på fortet, lördagen packade vi in alla och så hade vi husvagnen som är Niklas brors. Vi åkte neråt Blekinge till min mormor och morfars hus där mamma dukat upp så fint på logen. Lekar, spökrunda för barnen, grillning, tårta och en massa god dricka. Ska skriva mer om just den dagen sedan. Nu blir det vila en stund. Tur jag har en sådan fin/hjälpsam sambo <3 ha det bra alla, kram så länge

 
 
Emm

Emm

27 augusti 2012 19:57

Det är aldrig kul att vara sjuk men varm choklad och en mysig filt i kombination med te med honung och film gör det lite lättare. Krya på dig!

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Johanna

27 augusti 2012 20:18

Åh, det lät väldigt mysigt. Tack för tipset. Å tack snälla! Kram

 
Ingen bild

Mamma

27 augusti 2012 22:26

Stackars stackars Er:/
Aldrig kul med sjukstuga....
Bra tips du fick ovan, men glöm ej heller superkuren med citron, ingefära o honung.
Vet det inte smakar så GOT, men det hjälper ALLTID:)
Krya på er kram<3<3<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards