Strong Angel

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012

Såhär går det till när Lindahlssläkten kalasar...

Av Johanna - 29 augusti 2012 21:37

Förra lördagen tog vi vårt pick och pack och åkte neråt Blekinge till min mormor och morfas hus. Där väntade stort partaj då mamma fyller 45, liksom hennes sambo. Vi hade lånat Niklas brors husvagn som vi ställde på gården. Så himla smidigt och barnen tyckte det skulle bli spännande att få sova i husvagn! 

När vi kom dit så fixade jag i ordning bålen och salta pinnar som gästerna tog då de anlände runt 13.30-tiden Efter en stunds mingel så var det dags att gå en lite annorlunda tipsrunda med frågor som "Vem tappar inte suget." som ett exempel och så var det tre av gästernas namn som alternativ. Vart tredje fråga var barnfråga och vi gick den klassiska "Bertarundan". Det bästa med festen var atta verkligen ALLA utom min kusins man kom (han jobbade den helgen), tom  mina kusiner ifrån Gotland. Så började lekarna. (För er som inte vet det så älskar de flesta i vår släkt att leka och umgås). 

   

Den goda bålen och så S, V och T som smaskar av jordgubbsbålet till dom.

   

Leia och Tova tittar på när pappa tävlar och på andra bilden kastar Tova stövel. Hon vann den grenen enkelt (synd om henne hon är ju i mellanåldern, men ja hon verkade ha roligt).

   

Thessan ska sortera pengar i rätt ordning (hon vann) och min moster, kusin och kusins tjej skulle bygga hus av tändstickor.


   

Niklas sexig som alltid haha var med på klädstafett och här är Leias söta syssling som vann en av barntävlingarna, nämligen kasst med bokiaklot.

   

Leias syssling i mitten är förväntasfull inför nästa tävling haha och så Saga som sätter knorr på grisen.

Så tog vi en bild på oss alla kusiner. =)

Dagen efter gick jag med S & V till bäcken och pluppade sten. Precis som mormor brukade göra med oss. Vattnet har minskat, men minnerna lever föralltid kvar.

Leia var förkyld och väldigt hostig under hela dagen så N fick lägga sig med henne hon vaknade hela tiden runt 23. Innan dess hade vi äit god prinsesstårta, grillat kött, lekt "kortleken" där man går runt ett varv på stolar och sitterm an underst så får man sitta där tills man är ensam igen. Och så favorit i repris: Min mosters sambo satt inte sönder en utan fyra stolar!!!!!! Hur lyckas man?? Barnen skrattade så de höll på att smälla av, precis som jag. Hela havet stormar och lite rödvin avsöutade kvällen för min del. Nej just det, jag hade en spökjakt för barnen där jag helt plötsligt kom inrusandes med en helt annan röst och ett vitt lakan om mig. Ja det var en syn för gudarna ska ni veta! Roligt värre. Barnen var lagom rädda och de hittade tillslut en skatt under husvagnen.

Jag skulle kunna skriva så mycket mer, men tror jag fått med det viktigaste. Tack underbara mamma som fixade denna festen!! Det var toppen för samtliga. Barnen skrattade en massa under kvällen och Viggo sa att "Maritas födelsedag känns ju lika viktig som nyårsafton så vi måste vara uppe till tolv!!". :D


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards