Strong Angel

Alla inlägg den 5 september 2012

Av Johanna - 5 september 2012 20:32

Godkväll alla härliga! Idag har Leia och jag haft det så mysigt så. På förmiddagen lekte vi och packade allt som behövs såsom blöjor, mat, majskrokar mm. Sedan åkte vi för andra dagen in emot Växjö stad. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte saknade att vara stadsbo. En lagom stor stad, det är det jag alltid velat bo i. I Karlskorna så gick man de där 300 meterna upp till Ica kl 21.45 om man hade akut godissug eller om man glömt köpa mjölk. (Älskar där vi bor nu men sakna kan väl alla få göra??).

Klockan tolv mötte vi upp L och hennes lille son som är född bara timmat efter Leia. Förutom att vi för snart nio månader sedan delade BB-rum så delar vi mycket annat såsom att vi har tre "bonusbarn" (hatar det uttycket egentligen), lite äldre killar och så verkar vi vara ganska lika dessutom (så hade vi likadana vagnar!!) Att vi inte träffats under dessa månader vet jag inte hur det kommer sig, men efter vi skildes åt idag runt 15 så bestämde vi att ses redan nästa vecka igen! Även om jag sett bilder på Facebook så var det riktigt roligt att se hur hennes lille son såg ut IRL. Leia och han verkade spana in varandra rätt bra, haha. Medan vi lunchade och drack kaffe så fick Leia och L:s pojke majskrokar att mumsa på innan de fick åka en tur i vagnarna (eller en rätt så lång tur). Medan jag ändå var på Grand Samarkand så passade jag på att få mina ögonbryn snyggt plockade. I stolen på salongen hade de ryggmassage och det som brukar göra så jäkla ont, blev nu skönt. Leia hon bara satt där i sin vagn och kollade sig omkring. Speciellt roligt var det när fönen var igång. Älskar henne så jäkla mycket! Hon bara satt där som sagt och tittade och när jag matar henne äter hon och gapar större än en nio månaders borde kunna. Är så varm av lycka ända in i själen. Väl hemma har vi bara tagit det lugnt. Leia ville hellre vara med mamma och se Skilda världar än med pappa och se någon amerikansk serie ifrån New Orleans. Förstår henne! Och så lyxade vi till det med lite hemmagjord vaniljglass.

När jag satt där och Leia höll på å leka så helt plötsligt så bara STÅR hon där och har tagit sig uppalldeles själv och håller i bordet för någon sekund.  Jag bara skrek!! Niklas blev ju inte så excalterad direkt och sa väl något i stil med att "var det inget annat". Kan väl förstå honom då han varit med om det tre gånger tidigare, men ändå. Hallå, mammas flicka ställde sig upp!!

Tänkte avsluta en härlig dag med lite bilder på nya inköp (inte hittat något av värde till mig själv, men Leia växer så till henne fanns det en hel del):

   

Supersöt klänning ifrån Kappahl, 149 kr. Den ska hon ha på söndag då storasyster fyller hela 7 år! Och så ett snyggt set (färgen är snyggare än vad iphonebilden visar) 179 kr. Båda i stl 74.

   

Var på ett trevligt klädparty hemma hos en här i byn i söndags och jag ville köpa ALLT!!! Men Me&I är ju ganska dyrt så fick bli denna coola klänningen, 290 kr (tror jag eller något på 300) och matchande byxor till, fast jag köpte bruna, 199 kr. Båda stl 74/80. Me&I kan man ju ha väldigt länge då de är "dubbelstorlekar" och de höll bra de jag sköp tidigare).

   

Så denna söta uggleklänningen köpte min mamma till Leiis. Det enda jag köpte till mig själv idag var ett doftljus ifrån Village. Det är ju så mysigt att tända en massa ljus nu och gosa in sig i en filt när kallare och framförallt mörkare tider väntar, eller hur? Jag hade ett likadant innan fast med doft av sommar.


Godnatt alla, i morgon händer väl inte jättemycket men i helgen väntar kalas X 3!! 

 

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards