Strong Angel

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Johanna - 11 september 2012 20:37

Sitter här och har nu kollat på tågbiljetter till Stockholm då min faster bor där och vi ska ha en fototävling inom pappas släkt. Blev bjuden på denna trevliga tillställning så jag kände att varför inte? Fick tag i tågbiljetter för mig för 600 kronor T&R från Alvesta och får sova hos min faster. De har flyttat till en större lägenhet och så har säkert min lilla kusin växt en hel del nu så vore roligt att träffa henne! Frågan är bara om Leia ska med? Niklas ska vara hemma för vi har de andra barnen den helgen och det är för mycket pengar känner vi och då hade vi fått bo på hotell / vandrarhem osv. Så det blir jag och förmodligen Leia som åker. Min mamma ställer gärna upp som barnvakt, och hon kan vara hemma säger Niklas, men jag tror jag klarar att ha henne där. Hon är så duktig och jag vill ju vara med henne så mycket det bara går. Kul för henne att få träffa släktingar och att komma iväg ju? Eller har hon det bättre hemma än ca 3 timmars tågresa? 

Dagen ville Leia skulle vakna vid 5 när pappa steg upp, vilket jag inte var så sugen på. Med lite välling somnade hon om till klockan 7, så helt okej. Jag skulle ändå upp med hennes syskon till skolan då så. Efter det så mös vi lite och lekte innan vi tog ett långt och skönt skummbad. Sedan behövde Leia sova en stund efter vällingen och jag gjorde mig i ordning innan vi begav oss mot Små&stora där vi träffade alla fina kompisar, sjöng, fikade och busade. 

I eftermiddags så finns väl inte så mycket att skriva om direkt. Barnen har gjort sina läxor, jag har lagat en köttgryta och S har haft kvällsgympa.Niklas jobbar ju förresten roligt denna veckan: fyra förmiddagar, ledig en dag och sedan lördag och söndag natt tolvtimmars båda dagarna. Lite sned fördelning kanske?! Men men, man får vara glad man har ett jobb i dagens samhälle... 

Hemkommen nu ifrån en mycket kort cykeltur bort till Jenny. Hjälpte henne med en sak. Var riktigt skönt att lyssna på musik, fara fram och dessutom känna en eller två regndroppar som stänkte emot en. Nehe, inte så mycket roligt att skriva om idag. I morgon spelar TAIF sin premiärmatch i hockeyallsvenskan. Hade jag inte haft barn och en begränsad inkomst hade jag utan tvekan suttit där. För två år sedan hade det varit givet. Fan, saknar det så mycket. Men ja, allt är inte sport. Det får bli hemmapremiären istället på lördag som gäller!! 

Natti // J

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards