Strong Angel

Direktlänk till inlägg 19 september 2012

Kan man älska en artist/kändis?

Av Johanna - 19 september 2012 22:02

Många människor säger att man kan inte älska en artist eller kändis. Nej, kanske inte så som man kan älska sin partner, och inte heller kompismässigt såvia man inte känner personen. Men jag ÄLSKAR artisten P!nk. Hade jag inte varit hetero hade hon legat längst upp på min lista för sin kvinnlighet och underbara utstrålning. Jag känner inte henne, men alla artister har ju en image, och så hör man om saker de gör. Pink har jag lyssnat på sedan 2001 och många tårar har kommit ut eller besparats tack vare hennes musik. Jag har köat tretton timmar i iskall kyla för att få se henne live i såväl Ullevi som Globen i Stockholm. Det var kallt, fruktansvärt jobbigt, men den värme ag fick lever jag fortfarande på idag. Jag tycker faktiskt man kan älska en kändis. För Pink skriver sina låtar själv, (som en artist ska!!), sjunger som en gudinna, skriver texter som berör och som framförallt betyder något! Därför älskar jag henne och att hennes nya skiva kom igår betyder lilla julafton. Näst senaste konserten hon höll i Sverige stod mamma och jag längst fram och Pink tog min hand. Det är ett sådant ögonblick som etsat sig fast på näthinnan. Jag själv skriver mycket, tänker mycket, är ofta glad, men också ledsen /sårbar och "plågas" stundtals av det som varit. Man kan känna att man identifierar sig med en människa och att man reflekterar så bra till texterna. Hur många skilsmässobarn världen över tror ni har "överlevt" tack vare "Family potrait?" 

Att jag skriver detta nu är för att jag ikväll tittat igenom senaste konserten hon gjorde ifrån London i torsdags, tillbaka ifrån sin mammaledighet vackrare och piggare än någonsin. Visst glömde hon texterna relativit ofta, men det är Pink, hon bara skrattar och vi kan inte sluta älska henne för det.

Kommer och tänka på tiden då jag var tonåring. Där är det viktigt att man har någon eller något att se upp till. Jag har alltid haft mamma eller min bäst vän Josefine, men nu menar jag en förbild. Jag ville se ut som Pink (piercade mig i näsan, satte in ring sedan och så piercade jag tungan). Dock färgade jag inte hela håret rosa, bara en slinga. Men då kände jag mig cool och lycklig. Löjligt tänker jag nu, men alla vet att tonårstiden är jobbig och full med identitetsfrågor.

Kanske är detta svårt att förstå (svamlar jag?), men jag ville bara skriva några rader om en kvinna vars musik hjälpt mig och så många andra att andas lite lättare, varje dag och varje kväll. 

 

 

ps. glömde ju det viktigaste: att hon säger vad hon tycker och står för det!! Det är jag både älskad och hatad för, men hellre det än att tiga och inte tycka. Alla tycker väl för fan någonting??

Avslutar med texten ifrån en låt ifrån den nya skivan "The tryth about love". (duett)

"Just give me a reason"

Right from the start
You were a thief
You stole my heart
And I, your willing victim


I let you see the parts of me
That weren't all that pretty
And with every touch you fixed them

Now you've been talking in your sleep
Oh, oh, things you never say to me
Oh, oh, tell me that you've had enough
Of our love, our love

Just give me a reason
Just a little bit's enough
Just a second
We're not broken just bent
And we can learn to love again

It's in the stars
It's been written in the scars on our hearts
We're not broken just bent
And we can learn to love again

I'm sorry I don't understand
Where all of this is coming from
I thought that we were fine
(Oh, we had everything)

Your head is running wild again
My dear, we still have everythin'
And it's all in your mind
(Yeah, but this is happenin')

You've been havin' real bad dreams
Oh, oh, you used to lie so close to me
Oh, oh, there's nothing more than empty sheets
Between our love, our love
Oh, our love, our love

Just give me a reason
Just a little bit's enough
Just a second
We're not broken just bent
And we can learn to love again

It's in the stars
It's been written in the scars on our hearts
We're not broken just bent
And we can learn to love again

Oh, tear ducts and rust
I'll fix it for us
We're collecting dust
But our love's enough

You're holding it in
You're pouring a drink
No, nothing is as bad as it seems
We'll come clean

Just give me a reason
Just a little bit's enough
Just a second
We're not broken just bent
And we can learn to love again

It's in the stars
It's been written in the scars on our hearts
We're not broken just bent
And we can learn to love again

Just give me a reason
Just a little bit's enough
Just a second
We're not broken just bent
And we can learn to love again

It's in the stars
It's been written in the scars on our hearts
We're not broken just bent
And we can learn to love again

Oh, oh, we can learn to love again
Oh, oh, we can learn to love again
Oh, oh, that we're not broken just bent
And we can learn to love again

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards