Strong Angel

Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av Johanna - 16 oktober 2012 16:18

Tänk att jag varit tillsammans med Niklas i över två år nu. På den tiden har vi hunnit med mycket med bla ett barn. Men det kändes som att det ändå fattades något och på min födelsedag i augusti fick jag frågan om vi skulle förlova oss (gifta oss en vacker dag) och klart jag blev glad! Det kändes väldigt långt borta när vi började titta på ringar osv, men helt plöstligt var dagen här...

Vi lämnade mamma hos Leia fredagseftermiddagen efter en promenad och städande här hemma. Så for vi mot Kalmar för att för fjärde gången övernatta på stadshotellet där. Hur det kommer sig att det blev just Kalmar, det kommer ingen av oss ihåg, men eftersom jag kommer ifrån Kalmartrakterna och det är ganska nära, men ändå är man inte där så ofta så passade det bra. Sist vi var där och sov var när jag skulle bli intervjuad av Barometern så då passade vi på. Efter den helgen hade jag så mycket glädje och ny energi som varat tills nu tror jag. I alla fall när vi var där så stannade N på hotellet och jag begav mig till H&M för att se om mammas kompis jobbade, vilket hon gjorde. Hon är en riktig pärla! Vi pratade länge och innan jag gick så fick jag både tröja, byxor och tre par strumpor av henne till Leia! Efteråt provade jag ett skitsnyggt svart linne och en top över som blev mitt ssta inköp på bra länge, men det passade perfekt inför kvällen och så kan jag ha det på Nöbbeles årsfest också. Efter min lilla "shoppingtur" gick jag upp på rummet igen och vi såg på tv och drack öl och tog det lugnt bara för att vi kunde, innan vi drog vidare till hotellets pub "Pipes of Scotland" där vi provade en hel del nya ölsorter. Det var oktoberfestivaltema denna afton. Sedan gick vi vidare emot vår absoluta favoritrestaurang, Källaren där det blev trerätters: kycklingsoppa, fläskfilé m potatiskaka och chokladpannacotta. Vi satt där och mös innan vi gick till puben igen. Sedan var tanken att vi skulle gå på Harrys, men båda var trötta och nöjda med kvällen på Pipes så vi stannade där tills 00.45 så precis innan de stängde gick vi upp emot rummet och korkade upp champange och tog fram våra fina ringar. <3 Hade N fått bestämma hade det blivit titanringar, men jag ville det skulle vara lite mer än vanligt titan! Så det blev rödguld 3 mm, ganska glansiga och med markerade kanter. (Hade velat ha 4 mm men då hade vi fått lägga till 2000 extra och det var det inte värt). Så prisvärda och snygga ringar, enligt oss då;)

   

 

Det var en fantastisk kväll och minnesvärd! Igår kom min fina Jenny med en blomma som grattis. Vill tacka samtliga som grattat oss, betyder jättemycket för mig. Extra roligt att några hade sett det i tidningen, som en överraskning ;)

Jag har skrivit det förr och skriver det igen att vem hade kunnat ana att jag skulle vara förlovad, mamma och extramamma vid dryga 21-års ålder? Jag hade planerat allt. Jag skulle jobba ett år efter gymnasiet, sedan utbilda mig vidare och sedan skulle jag ha tre barn, två flickor och så en lillebror och bo i en liten stad nära till allt. Vet ni vad? Man ska ha drömmar, men planera inte så mycket, det kan bli så jäkla bra ändå;) Älskar dig N. Tack för du fick mig inse att ålder är bara en siffra på något jäkla papper och att du aldrig slutade helt med dina sms. Du är den perfekta pappan till mitt barn... våga och vinn!!

Så idag har varit en dag i mammaledighetens tecken. Vaknat, kaffe, välling och allt det där innan ett härligt bad innan Små & stora där vi sjöng, lekte och fikade som vanligt. Det var roligt att vara med igen då sjukdom stoppat oss två gånger i rad. Så hem och sova middag (Leia hann bara sova en h knappt innan jag fick väcka henne) och köra till BVC. Det gick ganska fort. Hon väger nu 9,1 kg och är 74 lång. Dvs ökat 800 g i vikt på två månader och blivit 3,5 cm längre! M sa att hon är ett piggt och nyfiket barn, vilket jag håller med om. Så fick jag hjälp, med en telefontid till läkare i morgon...igen. Penicillinkuren är slut och jag ser ut som hej kom och hjälp mig idag också! Det blossade upp efter att jag duschat + jag var i klor igår och fick en jävla gråtattack pga pinkbiljetterna på ticnet var SLUT, men det är en annan historia det...

Nu lite mat, lite foundation och så styr vi kosan mot Tingsryd, HEJA TAIF!

// J  

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards