Strong Angel

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

Ett litet tips..

Av Johanna - 17 oktober 2012 18:35

   

Den här filen (finns även som yoghurt) köpte vi i helgen på City gross och det är numera min favoritfrukost nr ett! Förutom kaffet då men.. Så testa den vetja. Smakar verkligen som äppelkaka med vaniljsås. Supergott! 

Igårkväll var vi på ishockey. Ingen vidare match tyvärr, men en pinne fick vi med oss i alla fall ;) Med Fasth i målet borde "vi" kanske vunnit straffarna, men men det är bara att ta nya tag. I första perioden satt jag och Leia uppe i medlemspuben (jag vet det kanske låten illa, men det var tomare än tomast där inne) så det var lugnt och bra utsikt för Leia som satt så lugnt på fönsterbrädan och kikade haha. Ibland klappade hon händerna och det märks redan nu att hon är en liten hockeyälskare, precis som mor sin ;)

På vägen hem körde vi om Ingelstad och lämnade av en som åkte med oss. Sedan på vägen mellan Ingelstad / Nöbbele så diskuterade N och jag besiktning när jag plötsligt skrek rakt ut. Det sa bara smack och jag hann inte ens flytta fötterna mot bromsen innan krocken med rådjuret var ett faktum. Lite otäckt var det allt, och det syns lite på ena fronten av bilen, men huvudsaken är ju att allt gick bra. Stackars Leia som sov så gott vaknade då vi ju var tvugna att stanna bilen, vända om och kolla hur det var med rådjuret, ringa polis, märka ut platsen osv. Som tur var så kom Niklas kompis som precis jobbat och hjälpte oss och jag tog en illskrikande Leia och vaggade och tröstade. Hon sov gott och märkte inget av krocken, men står bilen stilla så är det illa... ;)

Idag tog N Leia på morgonen och jag sov riktigt länge. Hade inte velat sova såå länge, men men man behöcer det ibland. Pratade dock med läkaren kl 8 och han ville inte skriva ut mer kortisontabletter då det inte är bra att vänja kroppen vid det, vilket jag förstår. Men de där jäkla salvorna, visst de hjälper, men när det kliar om natten och jag gör det i sömnen, vad hjälper salvor då?! Tabletterna mot klådan gör att jag blir ofantligt trött. Men men, håll tummarna för mig nu. Jag ska försöka att absolut inte stressa, inte må dåligt och INTE bada i klor mer än nödvändigt. :( Orkar inte se ut som jag gör, det är jättejobbigt fakiskt! Kanske löjligt, men jag känner att alla stirrar och som att jag får be om ursäkt för den jag är? 

Annars har dagen bestått av en långpromenad på 6,5 km, tvättande, bus med dottern och bara vara. N och jag har ju helg nu, då han jobbar 6-18 fre-sön. 

Börjar för övrigt tappa tålamodet och hoppet om ett jobb. Jag ska läsa hösten 2013 det är redan spikat. Antingen sk jag läsa lärare, ungdoms och missbruksvård eller journalistik.Lite har jag börjat tänka om då jag vill hjälpa människor och skulle älska att se förbättringar eller att man kunde bidra med något plus att det är bara tre år istället för 4,5 år på unversitetet. Vad tror ni? Vem är jag? ;) Känns så tråkigt då jag har sökt många personliga assistent jobb och ett som värdinna på svenska kyrkan men inte fått ett jäkla svar tillbaka ens. JAG ÄR INGEN LITE SKIT. JAG KAN OCH VILL JOBBA! Göra rätt för mig, betala skatt och gå till arbetet, åtminstone 50%. Bara för man inte har universitetsutbildning eller gått någon snabbkurs inom något är man ju inte oduglig eller oanvändbar? 

Aja, positivit tänkande. Leia är ju inte ens ett år så kan ju vara hemma ett bra tag till... aja, nu blir det nybakta bullar och kaffe som erfterätt till laxen.

Ta hand om er! // J 

 
 
Ingen bild

mamma

18 oktober 2012 08:46

Vilken härlig bild på Leia<3
Hoppas hon verkligen blir lika hockeyintresserad som mor o mormor=) Jag ska lära henne att hålla på rätt lag, och så ska hon såklart få följa med till Karlstad o heja på elitseriens stoltheter;)
Sån tur i oturen med viltkrocken!!! Det är otäckt, men rådjur är ju relativt små=små skador. Usch...skönt att Ni alla är oskadda iaf=))
Såå jobbigt att din hud börjat protestera nu igen:´(
Kan inte sätta mej in i hur jobbigt det måste vara med klåda man inte rår på, och att klia sig på nätterna är inte roligt. Stackars, stackars dej! Du är ju ändå, och förblir för alltid den fina Johanna med det stora hjärtat, men förstår det måste vara jobbigt utseendemässigt. Håller alla tummar för att salvorna ska hjälpa nu, och att du snabbt blir bättre och att det lindrar klådan.
Så till jobb och utbildning: du ska, precis som du själv kommit fram till, jobba med människor. Du har naturlig fallenhet för det. Om du funderar mellan de utbildningar du nämner, ska du nog ta bort journalistiken, och fokusera mer på de två andra. Sen är väl längre tid på högskolan tufft givetvis, men du får nog även här tänka lite längre och då på hur stor chans det är till jobb efter utbildningen. Detta är bara mina tankar. Jag stödjer dig i vad du än väljer, det vet du<3
Så till jobbsök i dagens arbetsläge. Ge inte upp! Det är ju inget personligt mot dej, att du inte ens får svar på dina ansökningar...det är tufft, mer än tufft just nu. Så jobbigt läge i hela Sverige, men bara kämpa på. Du vet ju, att plötsligt händer det;) Lycka till=)
Kram mamma

 
C

C

18 oktober 2012 17:30

lycka till!

http://bokprinsessan.laesbloggplatsen.se

 
malin

malin

18 oktober 2012 23:42

Oooh, den där filen lät ju skit god!

http://malintjus.bloggplatsen.se

 
Patricia

Patricia

20 oktober 2012 19:46

Hej! Vad roligt att du hittat till min blogg! :)
Läst en del utav dina inlägg nu, bra blogg! ska fortsätta läsa den :)
Visst är det kul att vara ung mamma :) Kram / Patricia

http://www.patricialindqvist.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards