Strong Angel

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

Helgen...

Av Johanna - 22 oktober 2012 16:05

Denna helgen var som sagt Niklas jobbheg (6-18 x 3), men vi hade i alla fall kvällsmysen så det är ju positivit när det inte är natthelg han jobbar. På fredagen gjorde jag tacogratäng (efter en hel del handlade med chips osv inför fredagsmyste) efter att ha hämtat barnen på skolan och så tände vi ljus, Saga dukade "fint" (då har man servetter och namnskyltar till). När N äntligen kom hem åt vi ihop hela familjen innan vi hade fredagsmys nere med Doobidoo.

På lördagen sov vi ut och åt frukost, inväntade min mamma och så körde vi till Ingelstad där det ordnades barnloppis. Tova var den som verkligen hittade mest. Jag hade sett fram emot att göra några leksaksfynd till Leia, men istället blev det ett spel till resten av familjen, en klänning stl 86 och en vinteroverall som såg väldigt ny och fin ut. Barnen hade fått sina veckopengar och Saga köpte ett helt nytt spel, ordmix som vi spelade två gånger under dagen. Så köpte hon några leksakspingviner, pysslebok och en väska. Viggo hittade dock ingenting utan valde att spara sina pengar.

Medan mamma lekte med Leia så fikade vi andra. Där fanns allt möjligt gott, men det godaste var kaffet såklart, men annars vita kärleksmums. 

   

   

Medan Leia sov middag så lagade jag mat till oss andra, eller rättare sagt jag stekte några falukorvar som jag tryckt ut genom pepparkaksformar vilket barnen tyckte var lite fyndigt när det serverades korvhjärtan,korvpusselbitar,korvstjärnor och korvmånar. Det behövs inte mycket för att skoja till det lite! 

Medan mamma var ute med hunden så spelade Tova, Viggo, Saga och jag det "nya" spelet vi köpte som hette Trollskorna. Det gick fantastiskt bra utan bråk!! Fasen vad jag uppskattar det att bara samla alla och spela sällskapsspel. Det saknar man verkligen!! Jag och min bror uppskattade verkligen när vi fick gå och välja varsitt spel och så umgicks man liksom! Tyvärr uppskattas det inte lika mycket nu för tiden. Men detta spelet var lite skojigt, då man bla skulle byta skor på sin gubbe... Tova vann ialla fall...

Sen spelade mamma och Saga ordmix, menda jag diskade upp medan Leia fortfarande sov. Sen körde mamma som skulle på kräftskiva hos min fabror m familj. Tre timmar gick då vi spelade spel och Saga ritade, Tova kollade på ipaden och Viggo hade schemalagd datortid. I fredags när N kom hem så la vi ett ägg på mattan som jag bad honom trampa på. Barnen skrattade så det kiknade! :D Men denna kvällen så hade Saga saknat pappa och ritade detta fina:

Igår skulle jag vara i kyrkan kl 9.45 (hann dit till 10.15 men ialla fall). Mina svärföräldrar som aldrig passat Leia skulle ha hand om henne i kyrkan. Jag gav barnen frukost, klädde Leia i ordning, sminkade mig och fixade till mig lite innan jag gick. KL 11 börade ungdomsgudstjänsten och vi sjöng bla underbara "Kärleken är", "I don´t feel no ways tired", "Swing low medley" och "Sometimes I feel like a motherless child". Det sistnämnda var ett avslutande medley på ca 11 minuter. Det var så roligt för Saga satt och vinkade till mig och sjöng med och gungade till den sista låten. Vilket härligt gäng vi är i sång/dramagruppen. Älskar den!Nästa gång / till jul ska jag sjunbga solo på en vers i "Hallelujah" och det ska bli roligt!!

Är glad att svenska kyrkan finns. Att det finns aktiviteter för våra barn att gå på. Det är inte bara en massa "Gudsnack" utan vi fikar, leker, sjunger mm och alla som säger att kyrkan är skit och jag ska lära mina barn att tro på djävulen osv, ni är ju bara såå coola. Man får tro vad man vill, men låt då barnen också få göra det, och var tacksam om det finns något roligt här i byn! Det är ju bara min åsikt, men den står jag fast vid. Man behöver inte vara kristen och gå i kyrka varje söndag bara för man går på aktiviteter osv. Som sagt , man ska vara glad för det som finns! Och den underbara gemenskapen som vi har...

Efteråt var det tacobuffé i församlingshemmet, vilket vi alla gick på. Mysigt! Sedan fikade vi med dammsugare och kaffe. 

Mina svärföräldrar gick hem och jag matade Leia, söv henne och sedan hade Viggo två kompisar här, jag spelade spel med S innan en kompis till henne kom hit osv. En del bråk emellan syskonen,men sammanfattningsvis en fantastisk helg faktiskt!! 

Är dock glad att N inte jobbar varje helg. 

Nehe, måste gå nu för V och hans kompisar ska ha dator nu, känner mig inte alls stressad eller så... gr...

ha det bra // J

 
 
Ingen bild

mamma

24 oktober 2012 07:56

Så roligt att få komma och vara med alla "barnbarnen".
En stor eloge till dej som fått logistiken att funka hela helgen. Det är inte plättlätt med fyra barn precis, eller till och med sju (!) som du hade ett tag.
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards