Strong Angel

Alla inlägg den 3 november 2012

Av Johanna - 3 november 2012 09:24

Godmorgon! Sitter här med två fina busflickor och en kopp kaffe i handen och har som vanligt Nyhetsmorgon på där det nyligen var en präst som gästade och de pratade om alla helgona och hur man ska bemöta någon som sörjer. För mig är det väldigt individuellt, men jag tror att det värsta man kan göra är att undvika den som sörjer. De har inte gjort någonting fel och är i behov av massa kramar och vill de inte prata så bör de få säga det själva. Det gjorde fan så mycket ondare när vi gick på Ica och man såg hur folk plötsligt fick väldigt bråttom till sina bilar därute på parkeringen. I alla fall så har den här dagen alltid varit speciell för mig, eller åtminstone sedan året 1999 då vi satt i kyrkan och när ljuset tändes för pappa och de sa hans namn applåderade min 6-åriga lillebror. Det glömmer jag aldrig. Jag går på en gudstjänst varje år och det är just minnesgudstjänsten i Vissefjärda. När fackeltåget kommer och man samlas i ring och sjunger Härlig är jorden då känna det! I år är jag dock mycket ledsen då jag inte kan närvara för min svärmor fyller år och det blir en stor fest med catering osv. Men mamma har lovat tända ljuset hos pappa och mina tankar lär vara där. Man minns de underbara människor som en gång fanns här och som numera har en stor plats i ens hjärta. Pappa, du har gått miste om så mycket. Du fick inte se mig ta studenten, inte se magen växa, inte ens se eller ens lära mig köra bil och nu har du ett barnbarn. Leia kommer aldrig ha en morfar och det gör ont. Plura sjunger om hur man kan lämna de man älskar och att han aldrig kommer att förstå. Det är samma här, men jag tänker inte så mycket på det länge. Jag vill minnas det bra och älska den fina pappa jag minns. <3 så har vi min underbara moster, mormor, morfar, farfar och så tänker jag på de som nyligen förlorat någon som kämpar med allt och även de jag jobbat med som nu äntligen fått frid. Livet är skört. Tänk förra året, så miste jag både farfar och morfar som var min bäste vän, men jag berikades också med en frisk och underbar liten flicka. Livet är ju så som en cirkel. Må ljusen brinna, må tankarna vara hos de dina just idag och minns och glädj dig åt allt de gett. Det ska jag göra. Tusen kramar // J

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards