Strong Angel

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Johanna - 5 november 2012 13:39

 

 

Är de inte helt underbart fina allihopa? Och syskonlika eller vad tycker ni? <3

Av Johanna - 5 november 2012 13:35

  Iår kunde jag som sagt inte vara där personligen, men fina mamma och farmor var där ochde har tänt ett ljus ifrån mig och ett ifrån min lillebror. Hjärtankransen är på plats och lyktan lyser. Det är tungt, men pappa har en väldigt fin sten man kan gå till och minnas. <3

Av Johanna - 5 november 2012 12:38

Det var en trött flicka som sov vidare i morse medan jag väckte och gav syskonen frukost. Men så när S & V var påklädda för att gå så skulle pojken tjafsa om meningslösa saker! Jag sa att "låt det vara nu", men så bara fortsatte han, S blev irriterad och vips så vaknade och illskrek Leia. Sådant är så irriterande för är man 7 och 9 år så borde man veta lite vad hänsyn är då jag talat om för dom att de skulle försöka vara lite tysta, då Leia somnade sent igår...Är jag för hård? Är så svårt, vill ju inte favorisera mitt eget barn, men jag tycker ändå man borde försöka förstå.

Nåja, efter tio mintuers skrik (hon brukar alltid vara såå glad när hon vaknar, om hon sovit klart dvs) så fick hon välling och somnade om till 9.20, vilket hon behövde efter helgens kalasande mm.

I lördags sov N till 13.40 innan vi började med projekt dusch och fix innan vi begav oss till Niklas storasyster där svärmor skulle firas. Det var ca 40 gäster och många nya ansikten att hälsa på. Först åt vi en supergod potatisgratäng med kött och rödvinssås och till efterrätt bjöds det på smarrig ostkaka och sedan tårta på det;) "Farmor" verkade ha en toppenkväll och vi andra tackar för festen. Roligast var att träffa kusinerna igen som bor i Stockholm och Lund så man träffas ju alltöfr sällan.

   

Leia säger godnatt till farmor. Och så den goda tårtan...


   

The ugly truth!!


Den enda bilden är tagen i lördags och den andra igår. Efter jag duschat så blossade hela jag upp så jag fick dölja det så gott jag kunde med smink och så. Det gör väldigt ont att inte ens kunna g in och duscha utan att eksemen ska hälsa på. Varför? Varför blir det värre? Det sk ju växa bort? Det är hemskt och väldigt fult och så gör det ont. Igår fick jag en attack och ögat svullnade och det kliade som attan så fick ta en Atarax 10 mg och sov ihop med Leia då hon hade sin eftermiddagsvila. I alla fall så kämpar jag på, och jag vet att detta går i perioder och att jag inte alltid ser ut som skit ;) 

Denna vecka är inte så mycet planerat mer än Sångstund och fika i morgon kväll tillsammans med alla andra underbara Nöbbelebarn / föräldrar och så får mor/farföräldrar och syskon också följa med. Det ska bli mycket roligt. På torsdag har Saga och jag kör, N jobbar förmiddag så vi har helgen fri. Inte mycket planerat alltså. Eller jo just det, på fredag blir det äntligen Ullared för hela slanten! :D 

Kanske dags att ta itu med Leias rum nu på allvar. Tips mottages gärna. Jag har ju aldrig inrett ett barnrum förut. 

Nehe, blir ett till inlägg med lite kort..

// J

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards