Strong Angel

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Johanna - 8 november 2012 21:45

Min kusin sa då hon startade sin blogg att det är en sådan skön känsla när kvällen kommer och man får den där lilla stunden för sig själv och när man då får blogga av sig är guld värd. Kan bara hålla med! 

N körde till jobbet 5.20, jag och övriga familjen låg kvar till 7.00 innan vår dag började. Denna veckan har mest varit en "varahemmavecka" och bara vara just föräldrarledig med allt vad det innebär. Det är mysiga läsaböckerstunder, kaffe och nyhetsmorgon såklart, öva på att gå, leka datten (det nya när hon är i sin lekstol) och ja en himla massa mys också frstås och en del promenader. Men det är ju också en massa disk, komihåg, matande, bajsblöjor som ska byta och leksaker som ska plockas ihop. Ska bli såå underbart faktiskt att få komma iväg i morgon. Vi ska nämligen till Ullared!! Älskar miniutflykter...

I alla fall s som sagt så skulle jag aldrig någonsin vilja byta det jag har för att få vara mamma och dessutom få betalt för att vara hemma med sitt barn är verkligen lyx! Men att komma ut och kanske jobba någon dag hade inte varit fel det heller. Det var ju inte alltför länge sedan jag var så fruktansvärt fri...

I tisdags var vi hela familjen + min mamma och Niklas föräldrar uppe i Sockenstugan för Småochstorakvällen. Det sjöngs, fikades och tändes ljus. Så roiligt att "våra" stora också fick vara med en gång ju.

   

Viggo blåser såpbubblor och Leia försöker ta dom. :) och Tova bygger med något som heter "Playmais". Alla tre älskade att pyssla med det, så det kanske jultomten har i sin säck...

   

Här är måndagens mat, hemmagjord pizza. Matkassarna är nog den bästa investeringen vi gör varje månad! Supergoda recept och man slipper tänka och plocka ihop alla varor. Jag har börjat laga en hel del nu, jag som inte var speciellt kunnig inom området utöver mitt MVG i hemkunskap då.. Men Niklas står väl oftast för maten, men fröken hemmafru börjar faktiskt jämna till statistiken.;) Idag gjorde jag potatis, morötter, rotselleri i ugn och sedan schnitzlar doppade i ströbröd, ägg ocvh mjöl med en supergod sås till! Och så den högra bilder allas vår favorit. <3 Kolla in Sagas min föresten, haha!


Ikväll var Niklas och barnen på Bio medan Niklas mamma passade Leia då jag var på dramakören. Massor med julsånger och stämmor att lära sig nu, men I love it! Tar en klunk glögg, ett bett pepparkaka och drömmer mig bort till julafton och decemberns mys, Sov gott // J

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards