Strong Angel

Direktlänk till inlägg 19 november 2012

Namnsdagsfirande...

Av Johanna - 19 november 2012 22:36

Just det ja, det är ju så att jag råkar ha namnsdag idag. Jag fick namnet Johanna Elisabeth och mamma heter Marita Elisabeth, när mamma och pappa sedan fick en son gjorde de samma sak, nämligen tog namnet Per båda två... Dagen idag har varit minst sagt fullspäckad!! Jag har bakat med Viggo, varit i Sagas sminkstudio, hämtat barnens Jultidningar på posten, kört till Biblioteket och hämtat en bok som vi reserverat åt V då den handlade om programering. Så har jag handlat, plockat in maten ifrån matkassarna, dukat och lagat mat åt fem personer, samt diskat två gånger och tagit hand om Leia med allt vad det innebär. Tog med Leia i bilen till Ingelstad så N som är förkyld och har ont i halsen skulle slippa passa henne , och såklart ville hon inte sova som normalt kl 19 då tio min räckte för henne vid 16.30 Kan ni förstå min frustration?! Hela familjen har också spelat nya finans och ätit kladdkaka. Riktigt mysigt!! Men min prinsessa sitter här fortfarande och har inga planer på att sova. Jag hade verkligen sett fram emot att få se UGGLAs dag i Så mycket bättre och gosa in mig hos N eller i alla fall min filt. Men nej då... Och pga min klantighet / otur så måste jag in till Växjödäck imån kl 8 och dessförinnan skicka iväg barnen till skolan. Sedan små och stora och så till min kusin med alla barnen. Tro mig jag har valt detta och älskar det, men man får väl bli trött på det ibland och lite ledsen och sakna sin frihet? Iallafall så har helgen varit toppen! I fredags vann mitt älskade TAIF derbyt, jag var på plats och fredagsölen i bussen smakade ljuvligt!! Det var dock kallt och jobbigt att cykla milen hem, men lätt värt det. Jag har också sett film och myst med barnen då N jobbade i lördagsnatt och varit hos fina AM på ett supermysigt andligt smörgåsbord. Nehe, eftersom N har min laptop och den andra datorns hd har pajat så skriver jag ifrån iphonen så inte lika lätt att bara skriva på. Kan heller inte redigera och göra bilderna ifrån helgen mindre ,men bjuder på några ändå! Hoppas alla får en härlig vecka! Kram / J

 
 
Emm

Emm

21 november 2012 18:33

Hoppas allt är bra med hela familia! Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards