Strong Angel

Direktlänk till inlägg 30 november 2012

December, vi väntar på dig...

Av Johanna - 30 november 2012 00:09

Så sitter man här igen efter midnatt. Idag var det inte riktigt meningen, men Leia vaknade efter klockan 22 och jag fick göra välling igen och hela sömnproceduren. Dock hade man en väldig tur att hon faktiskt somnade om! Hon är lite knepig med det vår lilla donna...

I alla fall så har vi myst och busat hela förmiddagen innan vi väckte N för en tur till Tingsryd för att fika, handla lite och en tur till leksaksaffären där vi bland annat hittade en klocka ifrån Fischer price som Leia ska få. Hon är ju besatt av klockar så vad kan vara bättre till sin ettårsdag än en klocka att leka med? Ett pussle blev det också och lego till Viggo och Saga. N har föresten köpt en sak till T idag som jag tror hon kommer bli riktigt glad för, men vill inte avslöja vad då man aldrig vet om hon läser här. December är en dyr månad och nu extra dyr då vi ju fick vårt barn i december. Många ogillar julen och alla tråkiga måsten, men jag kan inte annat än att älska den. Speciellt nu då jag har en underbar familj, egna barn att köpa julklappar till osv. Visst lider jag med alla ensamma där ute, och får jag en slant över ska jag skänka det till någon välgörenhet, men så rik är man inte riktigt kanske. Jag lever hellre fattigt i januari och februari och verkligen myser och fixar med allt man ska. Det ska liksom vara massa godis på julen, massa tomtar och pyssel uppe osv. Kanske är jag fortfarande ett barn i sinnet när det gäller mitt sätt att tänka, men är det inte underbart att tex se glädjen i sina barns ögon när de öppnar en julklapp, eller när Pluto välter granen på julafton? Dessutom har vi idag haft körövning igen och på julafton ska jag sjunga solo här i kyrkan, vilket ska bli mycket spännande. Dessutom ser jag fram emot Lucia då jag och Saga ska gå i samma tåg. December är kallt och dessutom har jag en del jobbiga minnen den månaden, men mest infinner sig en känsla av lycka och tacksamhet över allt kag faktiskt har. Vad tycker ni om julen?

Ikväll har jag ägnat mig åt att ta fram den underbara adventskalendern som min mamma sytt alldeles själv till barnen!! Jag ville så gärna ge barnen en paketkalender så så fick det bli. Det var lite svettigt att slå in och framförallt hänga upp allr, men det lyckades! Sedan hämtade jag de andra kalendrarna de också ska få som är deras egna. Så gissa om vi längtar efter att få hem dom i morgon? Fast mest längtar Leia som säger "Gaga" och pekar mot Sagas rum ungefär sjuttioåtta gånger / dag...

Natti / Johanna

    

 

 
 
Ingen bild

mamma

30 november 2012 08:32

Så roligt att du ska sjunga solo:)
Vi kommer att vara där och lyssna såklart! Ska bli så roligt och faktiskt rogivande, att vara i kyrkan en stund innan alla julaftonsbestyr tar över.
Jag tycker som du, att julen är mysig. Tiden före med alla förberedelser, att få lite extra ledighet, att ÄTA gott och umgås men framför allt se barnens förväntan och glädje. Det är mysigt!
Sen går förstås många tankar till de som inte är med oss längre och firar, men det är ju så livet är, och det är klart att det blir några extra tankar under en sån högtid som jul. Likaså är jag som du...extra tankar till de ensamma, hemlösa och fattiga.
Sen...finns det ju en baksida med jul förstås.
Jag tänker främst på alla barr från granen som finns kvar fram till påsk ungefär, byxor som inte går att knäppa och en tom plånbok. Men...fördelarna är ju fler, så jag gillar julen:)
Vad fin du gjort kalendern! Tror det är förväntansfulla barn som kommer hem till er i eftermiddag. Ha en mysig och trevlig helg.
Kram<3

 
Emm

Emm

1 december 2012 10:48

Vad mysigt att gå in i vintertider nu. Trots att det känns som det inte var jättelänge sen sist. kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

 
Ellan

Ellan

1 december 2012 20:48

I love christmas och jag säger det är tur barnen har mig för nu är här pyntat och fixat........ Precis som jag tycker det ska vara. Läget känns under kontroll här........ Hoppas jag i alla fall. Paketkalendern får mina öppna var fjärde dag. Har många fina minnen från när jag var liten och att se mina barns glädje är bara bäst, kram

http://sodheim.blogspot.se

 
Ingen bild

Maria

2 december 2012 11:12

Hej Johanna det är maria Lindqvist här som skriver.
Hoppas allt är bra med dig jag tänkte fråga om vi kunde byta mobill nummer med varandra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards