Strong Angel

Alla inlägg den 4 december 2012

Av Johanna - 4 december 2012 14:25

Idag har vi pysslat. Jag hade hoppats på att Leia skulle sova längre än till 7 idag, men det gjorde hon inte så hon var väldigt trött då vi skulle pyssla vid 11 så fick ha henne i knät en del, men två kort blev det och fyra garnerade pepparkakor med barnens namn. Innan pysslet sjöng vi och fikade. Idag bjöds det även på tårta med tomtar på. Herregud, jag känner mig som ett litet barn men det bara pirrar i magen av allt decembermys!! Snart fyller L ett år och så lucia och jul på det. Det var dock mindre roligt att läsa dagens SMP... men än är det inte kört och på fredag ses vi på hemmastå och köper dessutom 50/50 lotter. Många bäckar små! 

Så en extra tanke till alla stackars yrkeschaufförer. Jag är inte avis. En skolbuss hade kört i diket idag här i samhället såg vi... Så är glad att man inte behöver ut och köra idag. 

   

Idag var det Leias tur att öppna paketkalendern. Hon fick en leksaksgubbe med hjul. Efteråt la vi pappret och leksaken jämte varandra och N sa "hundra spänn på att hon tar pappret istället" och mycket riktigt. ;) Mamma, sluta pussa mig!!

   

Den väldigt söta, men mycket goda chokladtårtan och så Leiis som provar bilen för första gången. Hon börjar bli så stor nu! Skrattade hej vilt för det mesta även om hon var supertrött så frågade mamma om min brors gamla Bobby car. Dax att ta fram den snart kanske. 

 


Nehe, nu väntar disken innan sambon ska väckas. Tova kom nyss hem från skolan med kommentaren "shit vad mycket snö det är!!". 

Härligt.

// J

Av Johanna - 4 december 2012 01:08

Hoho, nattugglan här! Jag kan inte sova och vill inte riktigt heller för när man väl har "egentid" så går det så fort. I alla fall har jag fixat med lite julklappar och en jobbansökan. Fick ett positivt besked innan idag, men mer säger jag inte. (Och nej jag är inte gravid, sa ju positivt haha). Idag fick N sova ut för han jobbar inatt så jag steg upp med barnen och såg julkalendern och åt frukost med dom innan Leia vaknade vid 8. Vi har idag spelat Nya finans hela familjen och så har jag varit med Leia hos tandsköterskan! Lilla hjärtat satt mest och pekade på den stora fina klockan som fanns inne i rummet. Det pratades om hennes allmäntillstånd, kost och hur jag ska borsta hennes tänder och så fick hon en tandborste :) nästa kallelse blir om ett år och då blir det nog mer en riktig undersökning, men lite häftig känsla var det ändå, jag och min dotter hos tandläkaren:) det var verkligen snöfyllda vägar och jag körde väldigt försiktigt med full koncentration. Om några timmar väntar julpyssel med alla härliga barn, föräldrar och ledare på "Små och stora" så bäst att försöka sussa nu. / J

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards