Strong Angel

Direktlänk till inlägg 4 december 2012

Julmpyssel...

Av Johanna - 4 december 2012 14:25

Idag har vi pysslat. Jag hade hoppats på att Leia skulle sova längre än till 7 idag, men det gjorde hon inte så hon var väldigt trött då vi skulle pyssla vid 11 så fick ha henne i knät en del, men två kort blev det och fyra garnerade pepparkakor med barnens namn. Innan pysslet sjöng vi och fikade. Idag bjöds det även på tårta med tomtar på. Herregud, jag känner mig som ett litet barn men det bara pirrar i magen av allt decembermys!! Snart fyller L ett år och så lucia och jul på det. Det var dock mindre roligt att läsa dagens SMP... men än är det inte kört och på fredag ses vi på hemmastå och köper dessutom 50/50 lotter. Många bäckar små! 

Så en extra tanke till alla stackars yrkeschaufförer. Jag är inte avis. En skolbuss hade kört i diket idag här i samhället såg vi... Så är glad att man inte behöver ut och köra idag. 

   

Idag var det Leias tur att öppna paketkalendern. Hon fick en leksaksgubbe med hjul. Efteråt la vi pappret och leksaken jämte varandra och N sa "hundra spänn på att hon tar pappret istället" och mycket riktigt. ;) Mamma, sluta pussa mig!!

   

Den väldigt söta, men mycket goda chokladtårtan och så Leiis som provar bilen för första gången. Hon börjar bli så stor nu! Skrattade hej vilt för det mesta även om hon var supertrött så frågade mamma om min brors gamla Bobby car. Dax att ta fram den snart kanske. 

 


Nehe, nu väntar disken innan sambon ska väckas. Tova kom nyss hem från skolan med kommentaren "shit vad mycket snö det är!!". 

Härligt.

// J

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards