Strong Angel

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Johanna - 1 januari 2013 22:19

JULI 

 


   

Viggo äter pannkakor med sylt och grädde i Kneipbbyns vattenland. Och Niklas njuter av semesterlivet ;)

   

Ännu en bild ifrån Kneippbyn. Och så vi, hela familjen förutom L inne i Lummerlundagrottan.

   

Finaste T. "Men snälla pappa kan vi inte stanna en dag till. Jag kan sova i bilen eller vad som" :D Och så mamma&L.

 

Ännu en underbar Gotlandsbild. Och så Leia i gräset på Kneippbyn.

   

Uppe på Hoburgsgubben. Och så de två yngsta Ingmarssonsystrarna som badar på Kneippbyns vattenland.

   

Ännu en underbar semesterbild. Och så fina Viggo som körde trampbåt på Knaippbyn.

   

N och L på båten M/S Visby hem emot fastlandet. Och så T & L som busar sista dagen i huset på Gotland.

 

Niklas fyra barn hemma hos deras farmor och farfar i juli

Viggo med sitt sockervadd på Tingsryd marknad.

 

Jag, Josse och Anton fick gratis munkar på Tingsryd marknad.

 

AUGUSTI

 

 

Min födelsedag med nära och kära

 

Fina systrar 2/8 på min födelsedag. Och så till höger en del av reportaget som jag var med i i tidningen Barometern.


 En av årets gulligaste bilder. Kompisarna E & L

 

Jag njuter av livet på Dragsö en varm augustidag.

 

SEPTEMBER

 

  

Saga 7 år!! Hon fick bla en matlåda som hon önskat sig och så kom Annmarie och morfar på besök med bla en skolväska i present.

  

Saga hade badkalas tillsammans med bästa kompisen R. Mitt hjärta en vacker kväll i september.

Dags för skolfotografering<3

 

Vi var på två kräftskivor, en i byn med mina "mammavänner" och en hos Niklas kompis.

 

OKTOBER

 

         

Första gången Leia åker tåg. Vi åkte till min faster i Stockholm 5-7 oktober. <3

 

Jag hemma i min fasters lägenhet på Liljeholmen. Och så kom syskonbilden ifrån skolfotograferingen<3

                  

Min allra första vinylskiva inköpt! Självklart årets bästa skiva "The truth about love - pink". Och så åker Leia rutschkana på babysim steg 2 avslutningen.

    '

Vi förlovade oss på hotellrummet i Kalmar den 13/10 efter att ha varit tillsammans i två år

 

NOVEMBER


   

Barnens farmor firades då hon fyllde 75 år. Och så en dag Leia, jag och Niklas på världens bästa Ullared!

   

Farsdag<3 Och så Saga och Leia i soffan hejandes på TAIF som vann över Troja (I was there).

 

DECEMBER

 


   

Årets första snö med massa åkande i backen innan vi bakade pepparkakor. Och så Tova spelar på avslutningen den 21/12 <3!

   

Leia har kalas för kompisarna 8/12 och fyller 1 år 10/12 <3

   

 

Den bästa presenten av mamma och pappa. Och så Tova som en superfin tärna på skolan 13/12.

   

Saga som tärna den 13/12 för PRO. Och så raketer ifrån nyårsafton i Emmaboda 31/12.

   

Leia med sin snygga pappa på hennes födelsedag 10/12 och så barnen firar jul hos farmor och farfar 21/12

 

Har en massa bilder ifrån julafton också som vi ju firade här med miljarder paket och miljarder skratt och glädjerop, men har inte alla bilderna på datorn än så det får va. Vill i alla fall tacka för det gångna året och som ni ser har det varit fantastiskt!! :) (Dalar finns ju dock alltid, men ett kanonår med mina älskade). 

Gott nytt år, ta hand om er alla och låt 2013 bli något utöver det vanliga. Massa kramar och kärlek // Johanna      

 

 


Av Johanna - 1 januari 2013 21:44

JANUARI

 

    

Leia badar för första gången hemma i sin nya badbalja. Och på andra bilden är hon exakt en månad.

   

En morgon då storasyster kommit in för att se om Leia var vaken. Och så L med sin nya halsduk.

 

FEBRUARI 

 

   

Gokart i Emmaboda. Och så Viggo som visar upp sin nya tröja efter sin andra hockeymatch i livet.

Leia exakt två månader

 

Saga på sin första hockeymatch någonsin. (Hon gillade det väldigt mkt!) och så jag och en trött Leia en tisdagsförmiddag på "Små och stora" i byn.

 

MARS

 

 

Tova 12 år, hurra!! Och så dreggelungen på 3-månadersdagen.

   

Leia Mariella Ingmarsson döptes. Och så vi hela familjen då den 25/3-2012. <3

   

Tova läser "Till min syster" på Leias dopdag. (Så duktig!) och så Tovas födelsedagsfest...

 


APRIL

 

 

Viggo och Saga går påskkärringar. Och jag och Saga var på Eric Saadekonsert. (happy kid!)

  

Viggo håller på med sin favoritsyssla... Och så alla Niklas barn samlade på ett och samma kort på en speciell dag <3

   

Jag och Leia hemma hos kompisen Lithea som fyller ett år. Och så kompisarna Emilia och Viggo som rockar loss.

 

MAJ

 


   

Jag med barnen på Leos lekland och så jag med barnen hos min farmor en varm dag i maj. <3

   

En underbar bild på Saga som precis tagit årets första bad. Och så en kass bild på Fredrik Wikingsson, ena halva i duon "Filip&Fredrik" som N och jag var på i Växjö.

Leia på BVC ca 5 månader.

 

JUNI

 

Viggo nio år, hipp hipp hurra!! Och så Viggo på hans barnkalas.

Leia, precis 6 mpnader smakar gröt för första gången. Och min bror tar studenten, hurra!!!

FotbollsEM är i full gång... Och så midsommarafton som var super. Med mat hos svärföräldarna, dans och sedan fest mer trevligt byfolk vid fotbollsplanen.

 

En av alla promenader tillsammans med mina nyfunna vänner <3 och V & S åker båten till Gotland.

 

Vid Grogarnsberget på Gotland i Katthammarsvik och så Viggo som kör radiobil på Kneippbyn.

 

Underbara syskonbilder på systrarna Ingmarsson. <3

 

Saga och jag en solig dag på Kneippbyn i Visby. Och så barnen vid Pippihuset.

 

 

Av Johanna - 1 januari 2013 21:01

Nyårsaftonen det här året spenderades hemma hos min mamma och hennes sambo. Niklas tre stora barn var hos deras mormor med sin mamma så tyvärr var det första året han var utan dom. Men vi ringde dom som var uppe alla tre efter tolvslaget. <3

I alla fall så hade mamma ordnat med trerätters, det bjöds på räksoppa med vitt vin till, sedan oxfilé och potatisgratäng och sedan en underbar glass a four. Så hade vi kex, vindruvor och dipp. Vi kollade på Grevinnan och betjänten och Leia fick låna Olas gamla Bobby car som hon älskade att åka runt på!! Däremot vill hon inte köra själv, än. M var för rolig när han körde henne och verkligen lekte med henne. Han "sladdade" och jag har det filmat. Haha! 

Leia somnade tillslut runt 21.30 och vi andra spelade Plump och tecknet. Och alla utom mamma som stannade inne med hunden, gick ut vid tolvslaget och tittade på raketerna. Vi sköt dock inga. Kan verka snålt men det är mest för barnens skull man skjuter tycker jag. Vi spelade fram till 2-tiden och drack lite vin. Faktiskt en av de bästa nyårsaftnar jag haft!! Man behöver inte ut och "härja". Man kan bara äta gott, dricka gott och njuta av varandras sällskap. Tack mamma för all god mat och en supertrevlig kväll och nyårsdag! 

   

Förräten. Och så Leias förrätt. Hon fick en egen med favoriten majs, bröd och så fick hon pröva på Salta pinnar.

   

Måmå och hennes Leia =) Och så N och jag som firat tre nyårsaftnar tillsammans nu <3

    Hoppas ni andra hade en bra kväll tillsammans med någon ni tyckte om! Och ni som jobbade tänk på pengarna ;)

Ps. Ingen bakfylla här idag inte och inte bakfyllepizza för den delen heller.



Av Johanna - 1 januari 2013 20:54

Hej alla fina. Detta får bli det första inlägget år 2013! Ska verkligen försöka blogga varje dag då det är roligt att ha, men vill inte lova något jag inte kan hålla. I alla fall så kommer jag återkomma till nyårsaftonskvällen och göra en sammanfattning i bilder ifrån det gångna året. Det är ganska roligt och fantastiskt att se hur mycket vi hunnit med och hur barnen växt. Hoppas på att hinna klart under kvällen, det beror lite på hur många gånger Leia vaknar eller om Nklas är filmsugen...

I alla fall så känns det lite som att luften gått ur en när både jul och nyår som man stökat så mycket inför och längtat är över. Det går liksom inte att undkomma den där "jaha det var det detkänslan". Men jag ser fram emot ett nytt och och nya möjligheter till massa nya upplevelser i livet! 

Avslutar detta inlägg som handlar om Leiabus. Hon är för rolig just nu! Har man ingen filt eller så och inte har uppmärksamheten på sig så kan man ju alltid ta och leka tittut med klänningen...

   

..superkul lek tycker jag, sa Leiis.

God nytt på er alla finingar där ute och släng gärna in en kommentar ibland, jag vet ju att ni läser;)

// J   

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards