Strong Angel

Direktlänk till inlägg 1 januari 2013

Nyårsafton 2012...

Av Johanna - 1 januari 2013 21:01

Nyårsaftonen det här året spenderades hemma hos min mamma och hennes sambo. Niklas tre stora barn var hos deras mormor med sin mamma så tyvärr var det första året han var utan dom. Men vi ringde dom som var uppe alla tre efter tolvslaget. <3

I alla fall så hade mamma ordnat med trerätters, det bjöds på räksoppa med vitt vin till, sedan oxfilé och potatisgratäng och sedan en underbar glass a four. Så hade vi kex, vindruvor och dipp. Vi kollade på Grevinnan och betjänten och Leia fick låna Olas gamla Bobby car som hon älskade att åka runt på!! Däremot vill hon inte köra själv, än. M var för rolig när han körde henne och verkligen lekte med henne. Han "sladdade" och jag har det filmat. Haha! 

Leia somnade tillslut runt 21.30 och vi andra spelade Plump och tecknet. Och alla utom mamma som stannade inne med hunden, gick ut vid tolvslaget och tittade på raketerna. Vi sköt dock inga. Kan verka snålt men det är mest för barnens skull man skjuter tycker jag. Vi spelade fram till 2-tiden och drack lite vin. Faktiskt en av de bästa nyårsaftnar jag haft!! Man behöver inte ut och "härja". Man kan bara äta gott, dricka gott och njuta av varandras sällskap. Tack mamma för all god mat och en supertrevlig kväll och nyårsdag! 

   

Förräten. Och så Leias förrätt. Hon fick en egen med favoriten majs, bröd och så fick hon pröva på Salta pinnar.

   

Måmå och hennes Leia =) Och så N och jag som firat tre nyårsaftnar tillsammans nu <3

    Hoppas ni andra hade en bra kväll tillsammans med någon ni tyckte om! Och ni som jobbade tänk på pengarna ;)

Ps. Ingen bakfylla här idag inte och inte bakfyllepizza för den delen heller.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards