Strong Angel

Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

2 januari 2013 (känns konstigt att sktiva 2013??)

Av Johanna - 2 januari 2013 21:14

Hej alla och hoppas ni har en bra kväll! Det är synd och klaga, men vår ettåring tror att hon bara behöver lika mycket sömn som oss vuxna så hon är uppe fortfarande och leker tittut, flinar och dessutom bestämmer hon att vi INTE får sitta i soffan för då ska hon upp där och klättra / krypa utan minsta tanke på att man kan lätt som en plätt trilla i backen...

Jag hade tänkt titta på Pinkbluerayen ifrån "Funhousetour" som jag fick i julklapp och bara andas lite såhär sista kvällen innan våra älskade "huliganer" återvänder hem. Men men som tur var tog N henne nu så jag fick blogga av mig lite...

I morse skulle jag upp tidigt och gått ut med min kompis J, men efter att inte ha somnat före kl 3.20 inatt och dessutom var det fortfarande väldigt märkt ute så valde vi alternativet att sussa ett par timmar till. Annars har jag röjt, plockat med tvätten och N har lagat köttfärssoppa. Så har vi busat gärnet med Leia också som ikväll lärt sig ordet "gunga". Hon har ju fått hem min gamla gunghäst! Förresten har hon fått en tand till nu. På nyårsaftonsnatten tittade hennes tredje tand fram. Senast hon fick tand var ju i början av augusti! 

Dagens höjdpunkt var att bli inbjuden till min kompis L som bor här i "byn". Hennes dotter Maja och Leia busade väl en del, men roades mest av att sno varandras nappar ;) Linda hade gjort god kladdkaka och bjöd på kaffe. Tack för några trevliga timmar med prat och lek! I morgon är en ny dag. N ska på bio, Leias syskon kommer hem och ja vi får väl se vad den har att erbjuda helt enkelt. En sak är säker: vi ska njuta av varann allihopa och vara glada över att N faktiskt är ledig till måndag eftermiddag! 

Nehe, ska försöka få en övertrött unge att sova, innan jag somnar själv!! Take care, och tack för ni kikar in // J

  Leia och Maja busar.

 

 

Blev tyvärr en suddig bild, men gulligt värre när Leia fick sitta i Majas knä <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards