Strong Angel

Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Johanna - 3 januari 2013 22:50

Det blev ett sent inlägg idag. Det blir ju så ibland och ikväll när Leia somnade så kollade vi alla på en film och åt upp min julklapp (en twistpåse) vi fick av vår körledare. I morgon blir det fredagsmys på riktigt då vi först ska bada på Kaskad, fika på Hyllan och sedan hem och se film och äta snacks, Bäst av allt är ju såklart att ha hela familjen samlad och bara få vara och äta gott dessutom. Sagav ar så söt när jag läste för henne "men snälla, kan vi inte packa badväskan nu? Jag är ju så spänd". Underbara barn.

Och på tal om barn så kom V & S hem hit först idag, mitt under straffläggningen i ishockeyn. I alla fall så när dörren öppnades och de sa hej i kör så kröp Leia för glatta livet och "GAGA GAGA GAGA!!!" (betyder Saga, Viggo har hon inte lärt sig säga än). Sedan efter en stund när de pussat henne och lekt lite så börjar L krypa först ut i hallen och sedan mot Tovas rum för hon märkte ju att inte hela "truppen" var samlad. "OOOVA OOVA!!". Tova var i staden med sin kompis på en shoppingrunda. Det var bara för gulligt. 12 månader och ändå så förstår de så mycket...

Annars idag har N varit på bio med min bror och då passade mamma på att åka hit. Vi gick promenad på en timme i det blåsiga vädret, menb det var skönt att komma ut och röra på sig och prata om både det ena och det andra. Hennes schäferhund var såklart med och han visade en del konster han kan såsom att balansera på en trädstock och hoppa upp på en sten om mamma säger till honom. Det var en av dagens höjdpunkter. Den andra var de två hockeymatcherna, med fokus då på den sista eftersom TAIF ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Jagf köpte hem matchen och hade laptopen i knät. Det var en väldigt viktig match och det slutade med vinst 0-1 och en mycket bra insats av Owesson och Zacke framförallt. På lördag är det derbymatch hemma. Får se vem som drar vinstlotten av mig och N, men han sa jag kan köra dit om jag vill, men tycker det är hans tur...(jag kan alltid säga att det inte är mina barn och att Leia hade man kunnat ta med sig, vilket är sant, men vi är en familj och där hjälps man åt. Eller, vad tycker ni??

Idag somnade Leia strax efter 21. Försent, men i betydligt mer vettig tid är igår. Så man får väl vara nöjd...

Nehe, känns inte som att det blir så mycket mera vettigt skrivit. Måste ju dock så skriva att jag nu vunnit nästan 1000 kronor denna veckan och satsat knappt 200, så det känns ju bra! Ikväll gjorde SAIK sitt jobb och Mora vann den jämna matchen mot Örebro. Så tack för det, och tack för denna dagen! Sov gott och ta hand om dig och de dina. Kramar // J

 

Jag skulle slänga hundens påse, så mamma hade barnvagn och en schäfer att hålla under tiden. Ser ganska roligt ut! ;)

 

Äntligen är Saga hemma igen och såhär tillfreds med livet blir man då!!   

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards