Strong Angel

Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Hårmodell...

Av Johanna - 23 januari 2013 09:00

Godmorgon! 

Snart har man varit uppe i två timmar, vilket känns bra så man inte sover bort dagen som de två andra sömntutorna här hemma haha. Jag körde så jag var hos läkaren till 8. Det var ett ganska snabbt besök även om vi hann prata en hel del. Fick en underbar läkare som nu är min kontaktläkare på VC. Jag har haft henne innan till Leia på BVC, men inte till mig. I alla fall vi satt och pratade och hon märkte ganska snabbt att jag är medveten om hur jag ska använda min medicin och om att jag behöver den. Hon sa att det var bra att jag hade den lägsta dosen, men att den fungerade så bra. Så berättade jag kort om varför jag var där och hon sa att många, precis som min pappa hade har fördomar gentemot antidepressivmedicin. Min sambo säger att han också tänkte så innan att "lyckopillergrej det där". Men ni har SÅ fel! Det är precis samma som en diabetiker som inte får sitt insulin sa läkaren så jag skäms inte. Jag är stolt över att jag faktiskt tar tag och förstår att "jo, jag får problem om jag inte tar min medicin". Exempelvis så blir man vääldigt frånvarande och att läsa en bok är i princip omöjligt. Det värsta är att känna att allt är bra, men att man ändå är olycklig eller en känsla av suckande hela tiden. Ingen förutom de som är i min sits förstår nog vad jag "babblar" om, men det är väl inte så konstigt kanske... Självklart får man en dipp då och då även om man äter medicinen och det är riktigt tungt, men utan den blir jag ingen bra mamma, sambo eller "extra mamma" så jag knaprar på och lever gladeligen mitt underbara liv, medan pappa sitter där uppe på molnen och inte får vara med här nere. Det ni! ;) (för övrigt så är depression någonting ärftligt för er som inte vet).

I alla fall så kändes det toppen när jag körde hemåt, spelade hög musik. Dock önskar jag att jag var på väg till ett jobb, fast så är ju inte fallet. Fast det är ganska mysigt att sitta här hemma också invirad i en filt och bara andas.

Just det, glömde skriva att läkaren sa att jag gärna fick gå på samtal hos henne om jag ville. Vilken underbar läkare! I alla fall så är samtal ingenting för mig. Fruktansvärt meningslöst när man har den bästa här hemma att prata med eller kan skriva ur sig. För ni tror väl inte jag skriver allt här, Nejdå det finns papper med diverese bläckbokstäver lite överallt.

Igår var N, L och jag på ishockey och vinst blev det. Samtidigt förlorade Almtuna så 5 oerhört viktiga poäng till Tingsryds favör satt rätt gött.

Innan dess tog vi en tripp till Kalmar och Studio hair 38 där jag var hårmodell. 

Det var en frisörtekniker, Marita Näsman från Grazette som färgade och klippte mig medan frisöreleverna och deras lärare tittade på. En lite annorlunda känsla att alla satt runt en och bara tittade på en i dryga 2,5 timmar. Jag gav henne ganska fria händer, vilket man bör om man ska vara hårmodell tycker jag. Hon var oerhört snabb och proffsig. Välidgt trevlig dessutom. Så hoppas att eleverna lärde sig mycket. Hon började med att analysera om jag var varm / kall, om jag hade en viss längd eller inte beroende om hon skulle klippa lugg, ha volymen nere till eller uppe på hjässan och så frågade hon vilka färger jag mest klär mig i. Kan ni gissa svaret?? haha

Det var verkligen superroligt, men lite konstigt att vara hårmodell. M kallade mig för "min modell...". Jag modell? HAHA.

Det skall tilläggas att jag saknar mitt långa hår så oerhört! Men när jag blev gravid och ammade så förstördes det totalt. Blev så trassligt, kass kvalité osv, så fick klippa av det en hel del för att det skulle bli snyggt. Sådant är livet och jag har ju fått Leia så inte så svårt byta där inte. 

Efteråt fick jag en kasse med tre saker i med märket Grazette, för att jag ställde upp. Det var en inpackning, lotion och en scarfs. Dessutom fick jag ju klipp och färg gratis så tusen tack fina och duktiga Marita, samt tack till Studio 38 hair i Kalmar för jag fick möjligheten till detta. 

Sedan körde vi och åt på Burger King och gick på Modehuset (köpte dock ingenting) innan vi begav oss hemåt för en timmas vila innan ishockeyn... En härlig fördel med Niklas helgjobb att han blir ledig några dagar i veckan så man kan ta spontana roadtrips såhär.

Här kommer bilder på håret. Jag fick inga bra biler för N som skulle ta korten hade somnat så fick ta några själv... (ser bättre ut i verkligheten). 

Önskar alla en härlig dag! // J

   

   

 
 
Ingen bild

am

23 januari 2013 09:46

Gud så snygg du blev,kanonfint ;-)

 
Ingen bild

mamma

23 januari 2013 10:32

Vill först börja med att säga att jag tycker du blev superfin i håret:)
Nu har ju du en så pass fin insida, så utseende o hår spelar mindre roll, men visst är det roligt att förnya och förändra.
Så till dina tankar om depression o medicinering. Är så stolt över att läsa det du skriver, vilket jag håller med om till fullo, Så... knapra på och lev ditt underbara liv:)
kram<3

 
rebecca nelsson

rebecca nelsson

23 januari 2013 13:27

gud vad fint ditt hår blev!!

http://rnelsson.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

23 januari 2013 17:10

fint blev det.

 
Ingen bild

Annie

25 januari 2013 08:46

Superfint!

 
Ellan

Ellan

25 januari 2013 09:10

Vilken snygging;) Kul att göra sådana förändringar, modigt och vågat.
Klart man ska käka sina tabl och precis som jag sagt innan så behöver vi det uppenbarligen......lite svårare att producerar rätt dos av serotonin har vi väl (precis om insulin för diabetiker) så att vi behöver tillföra det i form av en lite tablett är ju egentligen inte så konstigt. Ät på, njut och lev, det gör jag!!!!!Var stolt över dig själv och vad du gör och se det inte som ngt konstigt att äta ett lite piller. Genetiken är ju inget vi kan påverka utan bara göra det bästa av det, vi har många bra gener också;) stor kram!!!

http://sodheim.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards