Strong Angel

Alla inlägg den 26 januari 2013

Av Johanna - 26 januari 2013 23:05

"When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousands reasons to smile" 

        

Av Johanna - 26 januari 2013 22:28

Godkväll! Det är aldrig roligt när N jobbar hela helgen, men man får helt enkelt bara ta sig igenom det för att man måste. Vi har ju två sötnosar här i huset som älskar att bråka med vardandra gärna ifrån morgon till kväll... Men dagen har idag varit fantastisk om jag får säga det själv. Knappasat något bråk och allt har flytit på fint. Viggo och jag har spelat hans Stars warsschack som han fick i julklapp (så smart och duktig den grabben, men tillslut vann jag). Saga och Leia har lekt och busat en massa och Tova har haft en kompis här. Dagens höjdpunkt var när vi gick ner till isen och åkte skridskor allihopa (T och kompisen var hemma). Vi drack varm choklad och åt bullar. Det roligaste var att se hur Viggo utvecklats. Han var riktigt duktig och speedade på utav bara den! Det var roligt när hans farfar kom ner och berättade om hur mycket blod, svett och tårar det var när han övade för många år sedan med honom nere på isen. Då slog det mig att tänk vad mycket de gjort för Niklas barn och gör. Det är oerhört tacksamt för oss...

I alla fall så efter dryga två timmar gick vi hemåt och efter kl 19 kom N hem och då åt vi pizza tillsammans. Vi skulle kollat film, men tiden rann iväg och L somnade inte. Nu sitter dock alla (utom L som sovit 1,5 h) och ser på The Simpsons och Family guy, suck. Men men, mycket får man göra för andra  och när det gäller familjen får man ju mycket tillbaka typ som härliga kommentarer och kramar. <3

En kommentar som Sagas farfar sa:" Ni syskon kan ju starta band sedan när Viggo börjar med gitarren så kan ju Tova spela piano och senare kanske du med kan börja på gitarr Saga. "Nej, men farfar Johanna och jag ska ju sjunga i bandet!!" ;) 

Avslutar med lite bilder. Ska skriva om gårdagen då vi var i Ronneby och blev sminkade och fotade för Model lab. Det var riktigit roligt, men den som hade mest roligt var nog Tova. Hon är väldigt naturligt söt och lång. Jag fick ta med mig tre personer och en av dessa var såklart Tova.

 

Tova fotas.

    

Viggos macka i morse. Tror ni han gillar sylt??? Så en sovande Leia vid isen. 

   

Viggo andas ut efter ett varv med tidtagning. Så Saga i full fart... (Jag åkte också lite. Älskar att åka skirdskor, men hittade inte mina bland all bråte som blivit då alla barnen stod och väntade på mig så fick ta ett par som var fruktansvärt oslipade!!)

   

Saga gillar att skjuta med puck. Så Viggo koncentrerad under shackmatchen. <3

 

Leia är lycklig när Saga busar med henne.


I morgon är en ny "ensamdag" så hoppas på en lika bra dag som idag. Har fått alla disk och röjning gjord vilket man aldrig bruka hinna så känns bra. Trevlig lördagskväll!! / J

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards