Strong Angel

Alla inlägg under februari 2013

Av Johanna - 27 februari 2013 21:06

Godkväll! Får skriva ifrån iphonen då T sitter vid datorn och vill inte gå ner om Leia vaknar eller så. Det har varit mycket nu! Idag fick N sova ut så han var uppe en h innan han körde till jobbet. Leia och jag såg på vår favoritserie, Skilda världar innan vi gick ut i solskenet och gungade och åkte pulka. Efter middagssömnen hämtade jag Saga som skulle till en kompis. Jag blev bjuden på kladdkaka och kaffe så vi pratade en hel del. Det var väldigt trevligt. Sedan blev det matlagning och körning till simskolan innan läggning av barnen. Kanske inget intressant att läsa precis... Men men. Vill så gärna skriva något vettigt, men är uppe i varv nu så funkar inte. Just det, måste packa nu! Ska ju med min kompis T till Stockholm i morgon ett par dagar. Kung Uggla here we come. Önskar alla en trevlig torsdag, kram J

Av Johanna - 14 februari 2013 20:40

Idag är det kärlekens dag. Många tycker att det är en "onödig" och löjlig hittepågrej. Jag väljer däremot att tycka det är en mysig och liten trevlig "tillställning". Visst, kanske är tufft om man är singel, det har väl jag också känt vissa år, men kärlek är ju så mycket mer än bara ha en partner. Kärlek för mig är den glädje mitt barn ger, eller bara när min lillebror kommer hit och berättar om alla miljarder fotboll och ishockeyspelare och sedan tar vi och spelar lite på oddset. Eller kärleken till mina föräldrar. Den kärleken är väldigt olika...

Kärleken till mamma är ju enorm. Vi liksom sitter ihop på något sätt och hon är min bästa vän. Medan kärleken till pappa som varit död i flera år är såklart inte lika "här och nu", men jag känner kärlek när jag tänker på de stunder vi haft och mitt hjärta blir aldelles varmt. Han var min hjälte, och smärtan jag känner och saknaden är väldigt jobbig, men kärleken till min pappa är större, större än allt annat, trots det han "gjort". 

Så har vi älskade mormor och morfar som jag tänkt så otroligt mycket på idag. Speciellt på morfar då det "bara" är 1,5 år sedan han lämnade oss. Jag ville ringa till honom idag. Ville ringa och säga hur mycket jag älskar honom och så ville jag sjunga hans låt för honom. Och mest av allt ville jag dricka kokkaffe och se en film med Clint Eastwood, såklart. Det tåras i ögonen nu, för han var verkligen något speciellt för mig. En speciell och kanske utåt sett en "hård" och nästan lite ilsk person, men om ni kände honom skulle ni veta att han var precis tvärtom. Jag saknar till och med cigarettröken! Idag på kören så fick vi två nya låtar och den ena var "My heart will go on" trestämmigt och den andra var "Strövtåg i hembygden". Den förstnämnde spelades på såväl mormors som morfars begravning i slutet och den andra kan jag undra om den är skriven till just MIN morfar. Jag ska alltid älska och minnas er!!!!!!!!

Såklart har jag också tänkt på min moster och farfar idag som jag också älskade mycket. Men man är ju tvungen att fokusera på de som finns här. 


Vill passa på att skriva hur mycket det betyder att jag har så fina kusiner och övriga släktnigar, samt mina nyfunna vänner här i "byn". Jag tycker så mycket om er. Så min familj, älskade N med de vackraste ögonen på planeten jorden och hans barn som accepterat mig och gett mig kärlek från dag ett. 

Jag kan må skit ibland, är en grubblare och har ett skört hjärta. Men jag är omrgingad av fantastiska människor och framförallt min älskade flicka Leia som jag älskar mer än livet. Så en kärlek till artisten P!NK och till rödvin för det är så gott!

Avslutar med lite bilder ifrån dagen. Massa kärlek till mina läsare! Kram J

   

Leiis älskar sin rutschkana som f ö jag fick på min tvåårsdag. Så finchoklad som jag fick av N idag<3

   

Detta fick vi av mamma idag på posten. Badboll till Leia, kinderägg till T,V och S, choklad och lotter till mig&N. Så noterna ifrån dramakören. <3 

   

Viggo fick Toblerone av sin pappa idag när han kom hem ikväll strax innan kl 20. Innan fick han två paket godis av mig till helgen (allahjärtanpresent) och Tova fick denna urgulliga muggen. Hon fick också Toblerone av sin pappa. 

   

Saga fick ett trepack med RM-trosor och en flagga haha. Och i allahjärtanpresent fick hon en målarbok med Pets. Leiis fick denna nallen och en annan nalle i allahjärtanpresent (N håller inte ens på RM utan på United men ville ha med lite souvenirer till barnen).

   

Saga hade gjort denna till Niklas och den låg på dörrmattan när han kom hem ikväll. Så syskonkärlek...

 

Av mig fick Niklas ett presentkort på 150 kr på komplett.se och en påse med lakrits. Och detta fina fick jag. Texten blev jag gladast för. <3 


Nehe, nu ska jag prata riktigt med Niklas om hans Spanienäventyr. Skönt att ha honom hemma igen, även om det gått väldigt bra att vara ensam med alla barnen. Bara tappat humöret en gång;)


Av Johanna - 13 februari 2013 12:25

är total när man får vara med mamma i stan och äta på Mc Donald's för första gången. Nuggetsen var godast tyckte Leia, även om det var kul att få en leksak också såklart.

Av Johanna - 12 februari 2013 22:56

Började detta inlägget väldigt bra! Så hader jag skrivit massa fina rader, men plötsligt bestämde sig datorn för att lagga....

aja, nu svor vi lite och så börjar man om helt enkelt...

Mitt hjärta (nu kommer han kalla mig tönt för jag skrev så) är nere i Madrid på en pub just nu och i morgon ska de se Champions leuagematchen mellan Real Madrid och Manchester United. N fick resan utav min bror som fick detta i studentpresent. Och ni ska veta att det är få människor jag unnar detta så mycket som N!!! För han jobbar heltid, klagar aldrig, är en fantastisk pappa, underbar sambo och framförallt bara tog det med en klackspark när han blev ensam med barnen (vilket han inte alls hade behövt!! eller snarare borde), aja det vet vi alla hur det var. Han fick lägga om sitt schema på jobbet osv, men jag har aldrig hört honom klaga, för han älskar sina barn över allt annat och det är väl därför jag älskar honom så mycket! Sjukt, att man älskar någon som man vet inte älskar en mest i världen. Fast klart, ens barn är ju alltid ens barn..

I alla fall så började dagen bra. Leia gav mamma sovmorgon innan vi lekte och myste till sedvanliga "lyxfällan". Sedan gick vi upp för sång och lek på "Små och stora". Leia bara älskar rustchkanan där uppe. Idag vågade hon släppa taget och bara kastade sig ut. Vi hann knappt hem innan hon somnade för lunchvila. 

Jag hämtade barnen på skolan och vi fikade med lite kakor som blivit över sedan i söndags. Annars har S varit på gymnastik, T läst eller suttit med sin iphone haha, L busat och V gjort läxan. Så kollade vi såklart på lagtävlingen i slalom där Sverige kom tvåa, hurra! Mina svärföräldrar kom och hjälpte mig lite med att packa ihop alla skridskor, extra kläder, matsäck osv inför morgondagens skridskotur med skolan. Jag har bestämt sagt att jag fixar barnen själv, men de vill väll hjälpa till antar jag. (först kände jag mig mer stressad över att ha dom här, då de aldrig är still!!! Men tänkte efter och blev väldigt tacksam fort). Dagen har i det stora hel gått väldigt bra. Leia somnade snällt 19.30 och har inte vaknat en gång, det är väl Viggo som trotsat en hel del, vilket tärt, men jag känner den gossen vid det här lagret. Han kan ibland vara en liten djävul, men när de stora ögonen kommer fram eller varför inte hans goda hjärta så bara smälter man. När vi stod i liftkön han och jag till den stora backen i söndags så frågade jag att om vi får råd och vi ska på semester hela familjen vill du då åka till solen eller till fjällen... Han funderar lite och säger:

-Det beror på om det är sol här hemma eller om det är kallt och snö. För om detä r kallt och snö vill jag åka till solen och tvärtom. 

Det är bara V som kommer på sådana svar...

Just det, i går kom min mamma hit och passade barnen då jag och N hade vunnit en trerättersmeny i restaurangen i Nelson garden arena. Vi satt jämte två brigadare och det var himla trevligt! Att äta gott och bara umgås utan barn. Att det sedan var ishockey på det gjorde ju inte saken sämre, även om matchen var allt annat än en höjdare. Dock vann TAIF, mycket tack vare Leias "kompis" J.Smotherman som satte två straffar och kvitteringsmålet till 3-3...

Nehe, ska kika runt på lite bloggar innan det är dags för sängen. Take care!

// J

Förrätten var godtas, Scampi!! Mums

 

Kött, potatisgratäng och god sås var huvudrätten.

 

Efterrätten. Chokladmouss, gott men bästvar kaffemuggen ;)

 

<3 

Av Johanna - 12 februari 2013 22:25

Hej alla fina! Det var ett tag sedan. Dagarna springer ju bara iväg? I alla fall så kom Leias syskon till oss i fredags och vi hade verkligen en toppehelg.Lägger in lite bilder:

   

Jag var med Viggo på hans andra gitarrlektion. Han lär sig snabbt! Så systrarna Ingmarsson som ritade en teckning till mig<3

Saga, Tova, Leia och jag åkte pulka vid skolans backe.

 

På eftermiddagen gjorde vi smaskiga frasvåfflor jag och Saga. Viggo mumsade i sig ett par :)

Badtime!

 

På söndagen hade vi en heldag i skidbacken. Här ska V&S börja i skidskolan. Så far och son i backen.

 

   

De var väldigt duktiga alla tre! Visst trillade de några gånger, men tog sig snabbt upp igen och de ville aldrig hem så vi var där tills stängning kl 17!

 

T hade med sig kompisen M som aldrig stått på ett par skidor och hon ville inte gå i skidskola. Är väldigt impad av hennes mod måste jag säga!

Helgen var verkligen en sådan helg då man känner att livet är toppen! På fredagen hade vi fredagsmys med pizza och film. Lördagen pulkaåkning ute i snön, våfflor, skummbad, tacos, tänd brasa och så Melodifestivalen! Söndagen kan sammarfattas lite såhär:

1. känslan när man släpper allt, skiter i att man inte är spec fräsch eller sminkad heller för den delen, utan bara har kul!!

2. känslan när man flyger fram i backen och bara njuter.

3. Känslan när man tar av sig pjäxorna, sina blöta termobyxor och sätter sig i bilen för hemfärd.

 

Kan ni känna dessa känslor?? Massa kramar till min älskade familj. En helg att minnas...

// J 

 

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards