Strong Angel

Alla inlägg den 12 mars 2013

Av Johanna - 12 mars 2013 22:08

Förra veckan fyllde Niklas stora flicka 13 år. (Tänk att vi har en tonåring här i huset). På sin födelsedag var hon hos sin mamma, men kom till oss på fredagen och vi firade henne direkt då hon kom hem ifrån skolan med paket innan hennes farmor och farfar kom då det blev tårta, jordgubbar och grädde och kotletter, pommes och en underbar sås till kvällen innan vi, hela familjen mös till programmet "Hela Svergies fredag" och så skrattade vi alla ikapp till Mr Bean som man inte sett på evigheter... 

På lördagen var vi ju i Emmaboda och badade innan vi åt våfflor och så fick T en bok och coola suddgummin som hon önskat sig utav min mamma. 

Söndagen började kallt!! Jag gick med S upp till kyrkan då hon skulle samlas en timme innan. Sedan gick N, jag och Leia upp för att se när Saga både sjöng i barnkören och spelade upp ett drama. Tycker det var synd att det var relativt lite folk. Jag förstår inte varför man inte kommer och ser när sitt barn sjunger. (ingen kritik gentemot någon bara en allmän undran). Jag menar jag vill vara med överallt där Leia är. Hennes första sträck med en penna var betydelsefullt för mig. I alla fall så filmade jag två av låtarna. Det var en tjej med som sjöng ett så himla vackert solo! Det bästa var dock att se hur Saga ler med hela ansiktet när hon sjunger. Varken jag eller N ska tvinga henne att fortsätta med kyrkans verksamhet (tror inte att det behövs dock), men jag hoppas verkligen att hon vill fortsätta länge. Många vet jag ogillar kyrkan och dess verderingar. Jag vet inte riktigt vart jag står, men en sak vet jag. Jag är oerhört tacksam för dess verksamhet och så är det så rofyllt och vackert i kyrkorna..

I alla fall nu handlade detta inlägg om Tova. När vi kom hem tog det inte lång stund förens barnens underbara morfar med sambo kom. Vi åt lasange och sedan fikade med daimtårta och kaffe. T fick 500 kr på Lindex, vilket hon blev väldigt glad för. De var sedan ute med fina hunden Katla. En trevlig dag, som gick väldigt fort. 

Vet inte om T läser min blogg men i alla fall så är jag glad att hon är mitt barns storasyster. En fin tjej, med ett stort hjärta...

   

Förväntansfull inför paketöppningen. :) Hon fick en nya Adidasväska. Sjukt avis faktiskt. 

 

Vi skojade lite med henne och slog in hennes favoritsnacks, dvs ostbågar och så var det två lotter påklistrade. Så fick hon bla denna kudde också till sin soffa på rummet.

   

Tårtan som Tovas farmor bakat. Så en bild på finaste Annmarie (barnens extramormor) och Leia, som inte var på sitt bästa humör, utan som fick mutas med mat.


Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards