Strong Angel

Direktlänk till inlägg 5 maj 2013

Kubb, kladdkaka och konditionspass...

Av Johanna - 5 maj 2013 18:51

Tänkte börja med att lägga upp en fin bild jag tog på "våra" barn idag nere vid fotbollsplanen...

Igår var det lördag. Det var en sådan härlig kväll som man verkligen väntat på. Att få vara ledig tillsammans med hela familjen, spela två omgångar kubb och så avsluta med filmmys i källaren. Vinet smakade lite extra gott sådär liksom när man jobbat i veckan och har känslan av HELG som jag inte haft på dryga 1,5 år då jag ju varit hemma med L. Det var verkligen en perfekt dag, med bara lite tjafs och många skratt!

 

Vi körde tjejerna mot killarna och tyvärr vann killarna båda matcherna, med en Viggo i storform!! Däremot så måste jag få tillägga att vi ledde rätt bra båda matcherna...

 

Leia var superduktig. Hon gungade och höll i gång på studsmattan. (Ska alltid envisas med att ta av sig ena skon!!). Mot slutet av kvällen så fjollade sig Saga och Tova på gungan haha.


Idag gick Tova och jag tipspromenaden som bollklubben anordnar. Det blev en total sträcka på nästan 7,5 km. Är väldigt imponerad av T som inte klagade en enda gång. Saga och Viggo cyklade runt med deras farmor och Niklas som är med i styrelsen gick inte då han fick rätta lappar mm... Sedan fikade vi och lapade sol. Tova och jag hade lika många rätt som den som vann, bara att vi var inte jättenära på skiljefrågan som var hur många invånare som totalt bor i Kronobergs län...

Hemma tog jag disken och N gjorde en god lasange. Annars har barnen spelat fotboll med Niklas, jag sett lite Skilda världar och så nu ikväll när N och de stora barnen såg på Batmanfilm så gjorde Saga och jag kladdkaka. 

   

Nu ska jag sova någon timma innan det blir dags för nattpass. Sedan ledig två innan man jobbar tre nattpass igen, varav ett kväll+nattpass. Känns helt okej faktiskt. Hoppas någon tycker det är roligt att det kommit lite inlägg nu dessa dagarna...

Take care // J 

zzz

 
 
Ingen bild

sara

6 maj 2013 11:19

Hej vad jobbar du med ?

Johanna

7 maj 2013 08:30

Hej Sara! Som personlig assistent :)

 
Ingen bild

mamma

7 maj 2013 09:13

Såklaaaar vi tycker det är roligt med inlägg igen.
Har saknat det!
Såå fina bilder på barnen<3
kram

 
Ingen bild

sara

8 maj 2013 11:03

Hej jag läste på din blogg att du funderade börja på högskolan efter sommaren stämmer det ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards