Strong Angel

Alla inlägg den 26 juli 2013

Av Johanna - 26 juli 2013 11:59

Igår var det äntligen dags för ett besök på BVC igen. Det var ju över ett halvår sedan sist. Lyckan var gjord för lilla damen när Bamses katt hittades i väntrummet...

Leia väger nu 11,9 kg och är 84,5 cm lång = alltså helt perfekt. Hon har alltid följt sin kurva precis och det glädjer mig väldigt mycket. Så visade hon att hon numera pinnar på riktigt bra i stegen, pratar som attan och kan rita fint. Men när det kom till att peka ut kroppsdelar, vilket hon kan men när sköterskan frågade henne så svarade han busigt och trotsigt NEJ och sedan skrattade. Roligt tyckte Leia, hennes föräldrar var dock inte lika roade. Sen kom läkaren in och lyssnade på hennes hjärta mm och så fick hon sprutan. Hon satt i pappas knä och sa knappt ett ljud. Läkaren sa, vilket lugnt barn!! Men då talade jag om att hon minsann kan. För tre dagar sedan la hon sig ner på golvet och illskrek och sprakade för hon inte fick bulle till frukost!! En annan rolig grej var när hon sa att Leia var fin i hyn, och inte alls lika torr som mamma. Sedan sa hon :"Hon fick pappas hy då med andra ord." Jag:"Nja, fast han har ju psoriasis". HAHA

Sedan begav vi oss hemåt. Jag slängde mig i duschen innan bilen gick neråt Karlskrona för att träffa fina barndomsvännen J. Numera bor hennes kille i Karlskorna, vilket jag inte är särskilt ledsen åt haha. Saknar staden en hel del.. Vi gick först i affärer lite innan vi avnjöt tvårätters på Toscana. Jag har faktiskt aldrig ätit där. Det var gott och väldigt prisvärt!! En hummersoppa sedan kycklingfile och en Cola light för 240 kr. Annat var det på Harrys i Borgholm iförgår där notan stannade på 1400 drygt ;) dock för två personer...

Vi hade en massa och prata om J och jag och tiden flög iväg, som alltid. Sedan gick vi hem till lägenheten och då passade hennes kille på att gå och träna. Det är så roligt för vi kan verkligen prata om ALLT. Ingen skäms och vi förstår varandra, trots att vi har såå olika liv. J var nyligen ute och reste i 3-4 månader i bla USA, Mexico och Costa rica. Jag fick se dessa magiska bilder på undergjordiska grottor, varma källor och underbara sandstränder. Dessutom en film från när hon hoppade Bungyjump!! Så avis och full av beundran. Tack för en supertrevlig kväll, trots att jag var lite disträ emellanåt... Framåt 22.30-tiden återvänade jag hem till två sovande älsklingar.

   

// J

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards