Strong Angel

Direktlänk till inlägg 27 juli 2013

Snart "verklighet" igen...

Av Johanna - 27 juli 2013 20:19

Hejsan, hoppas att alla har en bra kväll! Min dag har varit sådär. För det första höll Leia igång från 24 till 03.30 i morse. Hon var hur pigg som helst tydligen och ville inte alls sova. Skulle jag ge henne dricka så var det bara pappa som skulle det osv. Ingen rolig natt. Dessutom fick jag ta en Atarax (en tablett mot klåda, då jag ju sedan 3 månaders ålder "lider" av eksem/ torr hud). Jag undviker att ta den i i der sista då den är väldigt stark, samt gör mig dåsig i över 24 timmar. Men måste man så måste man, Så jag var vääldigt trött fram till 14 idag. Då tog jag med mig Niklas stora tjej så tog vi en liten tur bland klädaffärer innan jag storhandlade på Maxi. Jag hittade faktiskt en del, men köpte ingenting till mig själv, mer än en liten pocketbok. Det var en ungdomsroman av Katarina von Bredow om en tjej som gick en skrivarkurs och föll för en 25 år äldre man. Jag har alltid velat läsa, annat än skolböckerna men har haft svårt att koncentrera mig och låta tankarna stanna i just boken, men nu har jag gett mig fasiken på det och det har gått bra. Håller just nu på ked en roman om en barnmorska och hennes liv med 5 barn mm... Så kunde jag inte låta bli att köpa tvp klänningar och en top för totalrt 347 kr på H&M till Leia. Hon har inte så mycket i storlek 92 som hon faktiskt behöver nu. 

När vi kom hem blev det pizzamys med hela min fina familj, innan det var dags att lägga en trött Leia. De första 20 minutrarna skulle hon sparka på mig och bara gå upp ur sängen, men sedan lugnade hon sig, tog sin välling och somnade i ett nafs. Under tiden var Niklas och badade med de stora barnen. Det är verkligen ljuvligt i sjön här i trakten.

Nu börjar min "semesterångest" komma på riktigt då jag börjar imorgon natt och sedan jobbar 59 timmar nästa vecka! Men semestern har varit fantastisk och jag är tackaam jag fick någon då jag är relativt ny på jobbet så ska inte klaga. Dessutom har jag absolut saknat den jag jobbar hos! Så det känns inte jobbigt att komma dit men är väl sbarare det där med att komma tillbaka till "verkligheten", eller? Dessutom står jag inför ett svårt val... Som vissa vet. Jag har fortfarande inte bestämt mig i frågan.'

Semstern har varit ljuvlig med 5 dygn med hela stora familjen på Saxnäs kronocamping, Öland. Dessutom 40-års fest i skärgården, mycket fotbollstittande och härliga bad. Vädret kan man verkligen inte klaga på så jag har njutit för fullt.. 

Det blev lite kortfattat om semestern, men kanske kommer lite bilder senare?

Nu ska vi se Lejonkungen och mysa med lite snacks. Jag har inte sett den filmen!!!! Sjukt värre. Igår såg vi Hitta Nemo som var väldigt bra faktiskt.

Kram // J

 
 
Ingen bild

frida

27 juli 2013 20:47

Hej vad är det för val du inte har bestämmt dig ?

Johanna

27 juli 2013 22:43

Hej. Handlar om plugga eller jobba..

 
Ingen bild

Ellan

27 juli 2013 22:11

Hitta Nemo är helt underbar. Skulle Evita blivit en kille hade vi haft det namnet högt på listan;) lejonkungen är en sååååå bra film, love it!!!! Trevlig lördagskväll, kramis

Johanna

27 juli 2013 22:43

Hej och tack för kommentaren! Som du skriver värmer det mycket om ngn som läser lämnar ett litet avtryck. Båda filmerna var jättebra! Ja, Nemo är ett väldigt fint namn. Tack! Den var bra men nu börjar man bli trött. Kram , hoppas er var bra ute på ön :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards