Strong Angel

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2013

Tiden går...

Av Johanna - 6 augusti 2013 20:49

men läker inga sår. Jag kan inte FATTA att det gått mer än 14 år sedan allt hände. Sedan begravningen, sedan syrenerna blommade som bäst och jag förlorade en del av mig själv. Jag blev påhängd en ofrivillig ryggsäck, så tung men omöjlig att få bort! Jag ska inte klaga. Mitt liv har varit bra, men jag minns ändå hur det var innan den där hemska dagen i slutet av maj år 1999. Ni andra som varit med om något hemskt vet att trots åren som går så läker man inte helt. Och på något sätt vill jag faktiskt inte det! Jag vill minnas, prata om pappa och också tänka på hur allt kunnat vara. Även om det spelar kvitta. Man måste leva i nuet, jag vet det. Ibland stänger jag dock in mig i mig själv. Ibland, frivilligt och ibland högst ofrivilligt. N säger jag är disträ idag något jag inte märkt själv. Fan, varför gjorde du såhär mot mig?!! Hade du inte älskat oss så högt, vi fyra varit så tajta hade det nog varit lättare att acceptera. Men jag kommer aldrig kunna det på riktigt. Mamma har berättar hur hon svor över hur man kan välja att missa sina barns första simtag, sina barns första medaljer i bordtennis, eller sina barns vägar i livet! Det som gör ondast i mig är nog hur duktig min bror kunnat bli inom idrottens värd, med stödet han kunnat ha. Nog för att mamma varit på vartenda fotbollsmatch trots hon inte gillar sporten jag menar inte så. Förlåt om ni tycker jag svamlar men det känns skönt att få ur sig det. I alla fall så var vi på kyrkogården idag. Vid det liggande hjärtat som vi tillsammans valde. Lilla Leia vattnade hos morfar, som hon aldrig kommer ha någon. Men hon ska alltid för höra om honom, han med det största hjärtat på jorden som dock en dag fylldes med sorg, mer än han kunde bära. Vi älskar dig pappa/ morfar. <3

 
 
Ellan

Ellan

7 augusti 2013 09:04

Jag vet själv att tiden läker inga sår. Det är det dummaste uttrycket jag någonsin har hört.........
En morfar är alltid en morfar och det kan ingen annan ersätta och saknade kommer alltid att finnas oavsett om barnen har träffat ens barn träffat honom eller ej. Det viktiga är att prata öppet om det med sina barn och gärna mycket så det blir en naturlig del i deras liv. Så gör vi de nära och kära som inte längre finns hos oss i vår familj. Idag är det 19 år sedan olyckan hände då älskade Bettan försvann från mig och minnena från den dagen försvinner aldrig...................mina tårar rullar ner för mina kinder i massor och får så göra. stor kram till dig

http://sodheim.blogspot.com

 
Ingen bild

mamma

7 augusti 2013 10:32

Så fint skrivet Johanna<3
Kan aldrig veta hur tungt det är för just dig, men kan säga att jag mer än väl förstår hur du känner. Som du säger, vi läker aldrig helt och ryggsäcken sitter där, tung som bly.
Men vi kämpar vidare. Tillsammans...Stor kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards