Strong Angel

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2013

Kakor, bönor och regn...

Av Johanna - 19 augusti 2013 16:15

Hej hopp! Jag tänkte passa på att skriva någora rader innan jobbet. Jag börjar 18 idag och jobbar till 7.15 i morgon. Sedan är jag ledig till måndag dag och Niklas ledig till fredag. Ska bli härligt att ha några lediga dagar tillsammans.. 

Idag fick jag sova ut och när Leia sov middag tog jag ett varmt, härligt skummbad. 

Leia utvecklas mer och mer. Hennes ordförråd fylls på och hon växer för fullt. Jag är verkligen stolt!

MItt liv rullar på. Jag har tagit ett beslut, som jag kommer skriva mer om sedan när allt är klart... 

I fredags efter jag sovit hämtade jag Leiis på dagis. Hon sprang emot mig med öppna armar "Mamma!". Det leendet och den känslan är något speciellt. Hon hade haft det superbra, men det var tufft på förmiddagen och hon var lite ledsen. Stackaren har inte kommt in i det än. Första veckan är nu avklarad i alla fall. Dessutom behövde hon lämnas klockan 6, vilket ju inte alls är optimalt då hon aldrig är vaken så dags i vanliga fall.

I fredags hade vi mor och dottermys, sedan bjöds vi bort på fika hos en kompis till som har en flicka som är jämnårig med Leia. L hade gjort en underbart god vit kladdkaka. Barnen ritade, såg på Pippi och körde m dockvagnar. Tack för en trevlig stund! Leia cyklade förresten bort dit, så stolt. Hon somnade fort hemma sen. När N kom hem ifrån jobbet började vi kolla på Netflix serie "Orange is the new black". Väldigt bra!!

I lördags åkte vi till mamma. Vi spelade spel, åt goda våffor, bakade och så var det visfestival. Leia hade en egen liten brassestol som hon satt i. (Satt stilla gjorde hon den stunden då hon mutades med lite godis haha, annars sprang hon runt och busade för fullt). Caj Karlsson hade i år med sig Dan Viktor, vilket gjorde att det inte alls var så bra som det kunnat vara, Det var inte mkt man kände igen förutom härliga "ett brev" som gjordes i akustisk version. Lagom till vi kom, kom också regnet vilket gjorde att man blev dyngsur i baken = mindre trevligt. Dessutom tog dom ner hoppborgen och ansiktsmålningen. Jag som tänkt att Leia skulle få "poppa". Kvällens höjdpunkt var i alla fall underbara Cookies n beans. Linda Ström med sin hesa stämma, Frida Öhrn med sin utstrålning och Charlotte Centerwall med sin tokrena röst bildar en trio som passar perfekt tillsammans. De spelade en del låtar jag inte kände igen. Bland annat "Go tell the world". Lyssna på den! De avslutade festivalen så bilden blev mörk och inte så bra, men det är en bild i alla fall. 

 

 

Självklart spelades även senaste Melodifestivalbidraget "Burning flag". Igår var min bror och jag på ishockey igen. Härligt värre!! Matchen var inte lika härlig. Tingsryd spelade en väldigt dålig ishockey. Visst, det var en träningsmatch, men lite kan man väl ändå få förvänta sig? Lindvall i målet var väl den största ljuspunkten i alla fall. 

Kram // J

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards