Strong Angel

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2013

TV-Inspelning...

Av Johanna - 31 augusti 2013 19:01

Idag är det lördag och jag njuter utav helgen! Det har varit en intensiv vecka. I måndags och tisdags jobbade jag. Det var även föräldrarmöte, läxor mm. Sen i onsdags på kvällen åkte jag och min bror till Stockholm för att delta i programmet "Postkodslingo" som går på TV4 vardagar klockan 11.40 Vårt program kommer att sändas den 27/9 klockan 11.40 så innan dess måste jag tiga som muren om hur det gick.

På vägen upp på tåget satt vi i en kupé och hamnade med ett väldigt trevligt äldre par som vi satt och pratade med hela resan upp. De var väldigt ödmjuka och trevliga på alla sätt och vis. Tänk så skönt förresten att bara få koppla av på tåget och slippa ta bilen. Det är lyx för mig det! När vi kom upp, precis enligt tidtabell så sken vackra Stockholm emot oss. Vi begav oss mot Gamla stan där vi skulle sova på M/S Birger Jarl, ett gammalt fartyg som förr seglade till Mariehamn. Vi har lite släktingar i Stockholm, men av olika anledningar kunde vi inte sova där. Kan säga att jag verkligen rekommenderar där vi sov. En mysig liten hytt, med både dusch och toalett för bara 498 kronor för två. Vi hann gå en liten snabbis på stan innan vi gick till E-types mysiga medeltidsbar och provade på att dricka mjöd för första gången i livet. 

   

Det var så mysigt att sitta där tillsammans med min lillebror. Jag kan inte beskriva hur trevligt jag tyckte det var att sitta där som bror och syster och bara umgås, något som förr var självklart då man bodde under samma tak. 

Jag kan förresten verkligen rekommendera "Sky river dry" och man gillar när det är lite torrt sådär. En frisk dryck med lite smak av honung i. Väl hemma somnade jag snabbt och vaknade utvilad och full av förväntan...

Mellan klockan 9-13 skulle inspelningen ske i Filmhuset vid Karlaplan. Hur kommer det sig att vi skulle vara med förresten? Jo, jag såg på Twitter att de sökte syskonpar och skickade på skojs skull in min anmälan, vilket resulterade i ett samtal med en vid namn Anna. Vi fyllde i intervjuformulär och sedan var det klappat och klart. Jag skulle jobbar onsdagsnatten, men en underbar kollega tog den åt mig och gjorde detta möjligt.. <3

Hur eller hur så när vi kom blev vi väldigt varmt emottagna. Där fanns kaffe, mackor, godis mm. Sedan sa dom att vi var välkomna in till sminket. När vi satt där så gled plötsligt Henrik Johnsson in med ett sedvanligt "godmorgon". Det var lite konstigt att se honom där i verkligheten. Lika stolig som i rutan dock! Och så trevlig!!

O och jag hade tur, för vi var inte med i första och andra programmet utan satt med i publiken dessa två program. Det var roligt och man fick ju se en hel del omtagningar och antalet aplåder ska vi bara inte tala om. Man satt där och gissade och tyckte det gick ganska lätt...

När det var vår tur kände jag mig ganska avslappnad ändå och litade på att jag faktiskt borde vara bra på ordlekar. Nu får jag inte säga mera. Inte heller publicera någon utav alla bilder vi tog, men jag lovar det kommer.

Måste bara säga att vi blev väldigt väl omhändertagna, alla var generösa och producenten var fantastisk. Sen kan jag säga såhär att jag kan redan nu på förhand be om ursäkt till min kära bror för mina mördarblickar i programmet, haha! Sällan har jag upplevt så mycket syskon"hat" men också så mycket kärlek!! Vi gjorde detta tillsammans och fasen vad jag är stolt över dig Ola att du vågade. Tack för en fantastisk upplevelse!!! Jag älskar dig.

När jag satt där på tåget hem mot Växjö och nattjobb direkt så tänkte jag på vad jag lärt mig. Det är en hel del, men framförallt att jag ska aldrig mer sitta hemma och dumförklara de som tävlar. För tv ÄR en annan sak. Vi människor är nog skapta så. Att man ska bli nervös och liksom hindras ifrån att vara så bra som man kan vara. Så kom ihåg det när / om ni ser programmet, jag kan bättre ;) 

Snart är denna hektiska vecka med två nattpass och två dagpass,klädparty, samt en Stockholmsvistelse över. På måndag är min första dag på universitetet och ja, jag böjar få små nervpirrande fjärilar i magen. Ett nytt kapitel börjar ta fart i mitt liv, hur det kommer bli har jag ingen aning om, men min magkänsla säger mig att detta är ett rätt val. Nu ska jag njuta av filmmys med hela familjen...

Fortsatt trevlig helg önskar jag er!!

// J

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards