Strong Angel

Alla inlägg den 14 november 2013

Av Johanna - 14 november 2013 22:36

Gårdagen var riktigt jobbig. Det pep i luftrören, ögonen svullnade och för att inte tala om alla kliattacker... Jag satt i skolan och kämpade på. Hoppas att folk inte tar mig för att vara asocial på något vis, för det är det sista jag är / vill vara...

        

Jag bestämnde mig för att somna tidigt och att INTE ta en Atarax (lindring av klåda) vilket misslyckades båda två. Men jag sov gott hela natten och idag har jag känt mig piggare. I alla fall känns det bättre.Leia och jag gjorde härlig förmiddagsfika i form av fruktsallad. N jobbar em denna veckan så jag bestämde mig för att på min lediga dag ensam köra med Leia och bada på Kaskad något jag absolut inte ångrar! Hon var sjövild, men ack så lycklig. Vet ni hur det värmer ett modershjärta att se sitt barn leka och komma springandes mot en? "Mamma, titta nu!!". Mest ville hon leka med sjöodjuret och gå där fram och tillbaka med en hink. Ibland satte hon den på huvudet och sa "Leia, buuusig". Vi badade också inne i den varma bassängen där hon simmade och "hoppade från kanten". Vi var i två timmar innan duschning. Så köpte jag pannkakor med sylt och grädde. Tror ni hon åt då eller?! Hon som alltid äter hur bra som helst. 


   

Hemma kom storasyster och famror förbi medan mamma var på kören. Vi är i full gång med att öva inför lucia nu. Julkänslan börjar så sakteligen komma smygandes. Jag fullkomligt älskar julen! Speciellt nu när man fått eget (egna) barn. Allt ifrån chokladkalendrar, vit snö och mysiga julsånger är bara undebart alltihop... 


Det får bli ett litet kortare inlägg ikväll för snart kommer N hem. Vi ska se en film tillsammans. Jag längtar! Idag har varit en konstig dag. I början av dagen kände jag mig så stark, men nu är ångesten skyhög! Trots, att jag inte är ledsen över något. Jag är ju glad idag! Det är som en klump som kör runt inuti mig. Kan någon förstå? Den går att ignorera, och jag vet att efter max några dagar försvinner den, för det är inget ovanligt att jag får mina downs, men tråkigt när det väl händer. Tro inte att jag på något sätt är konstigt, eller jo det kanske jag är men på ett bra sätt i såfall. Det brukar i alla fall mina kompisar säga. Ibland älskar jag mörkret utanför. Det är vackert och lugnande. Men ibland kan det kännas ensamt, kallt och väldigt deprimerande. Fast så har vi nog det alla människor? Ibland är man glad, ibland är man ledsen. Det är ju så livet är. Och trots de jobbiga stunderna älskar jag livet!! Det har varit en så kallad "Winnerbäckdag" idag. Det vill säga mycket lyssnande på denne djupa underbara man. Därför avslutar jag med citatet "Livet är en dans på rosor - men det är en dans med svåra steg". 


Tänk på det... 


Eller förresten skriver några rader om helgen också. I morgon ska vi ha seminarium, sedan kommer Leias syskon som jag ska mysa med medan deras pappa är på hockeyresa. Det blit självklart fotboll också. Lördag ska jag agera lekledare som S utnämnt mig till på hennes barnkalas. Avslutar helgen gör vi med att följa med S som ska på sin första friiidrottstävling. 


Kram / J

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards