Strong Angel

Direktlänk till inlägg 17 november 2013

En Sagahelg...

Av Johanna - 17 november 2013 17:03

Vill ni veta vad man INTE ska göra när man bor 2,5 mil från staden? Man ska inte glömma plånboken när man kör till skolan... Fredagens spenderades som ni kanske förstår rätt mycket i bilen då jag först körde in till skolan, sen när jag skulle handla inför Sagas barnkalas slog det mig att plånboken låg så fint där hemma på bänken. Det var bara att sucka och köra hem för att hälsa på familjen och sedan sätta sig i bilen igen. 


När jag kom hem hann jag vara hemma en dryg halvtimma innan jag körde N till Ingelstad för resa med hockeybussen medan jag sedan fortsatte mot pizzerian enligt barnens önskemål. I fredags var man hyfsat bitter över att missa seriefinalen som slutade med vinst, men det glädjer mig ännu mer att någon annan hade roligt istället! (Niklas). Jag och barnen hade fredagsmys framför en film innan det var dags för mig att köra mot Ingelstad en fjärde gång för dagen och hämta N. Förstår ni varför jag vill bo i stan???? Okej, älskade fina samhälle jag trivs verkligen här, men det finns en hel annan frihet i staden som jag saknar så oerhört!! Jag blir verkligen ledsen ibland, när jag tänker på att mina klasskamrater på universitetet lever det livet jag levde för flera år sedan och det vore synd att säga att jag saknar att bara kunna komma över till en vän, ta en öl och se på fotboll eller ta en spontanfika någonstans. Men, vad är det jämfört med det jag har nu? Många guldkorn som varje dag förgyller min vardag. Det är så man måste tänka. Jag har alltid velat ha barn och gärna tidigt, så ja, jag njuter men det är väl så som vissa säger att det man INTE har, det vill man ha och tvärtom? Nåja, jag är tillfreda tro inget annat... Men ibland liksom flyger tankarna iväg, det gör de väl hos alla? 


Som rubriken säger har denna helg varit en "Sagahelg". Igår kom tretton barn hit och det bjöds på korv, tårta och godis. N tyckte jag överdrev med köpandet av godis, men ska man ha kalas så ska man! Ett barn sa att "wow, vad mycket godis man fick. Så mycket har jag aldrig fått". Det är så jag är uppfostrad att det ska inte snålas. Jag tror att generositet vinner man på i längden. Saga fick jättemånga fina presenter och hon hade roligt. Jag agerade lekledare med TIPP-leken och sagoleken (man skulle få ett namn och när jag läste det namnet från sagan skulle man springa ett varv runt alla stolar). Det blev många skratt kan jag lova! Vi hann även leka den att man ska sätta sig ner när musiken tystnar. Efter kalaset frågade jag Saga om hon var nöjd och då sa hon "ja, men det kändes som typ en minut!!". Jag antar att det är ett gott tecken...


   


Kvällen avslutades med filmen "Can´t buy me love". En riktigt härlig film. Tänk om man ändå fått vara ung på åttiotalet!! 

I morse steg vi upp tidigt Leia, N jag och Saga. Det var dags för Sagas första friidrottstävling. Hon var nervös, men förväntansfull. Förväntansfulla fanns det fler som var. Både jag och N. S var så fin i sina rosa gympaskor som lös över hela Telecom arena. 


60 meter sprang hon två gånger. I första heatet kom hon tre av sex stycken, och i andra som hon länge låg två men stumnade lite på slutet blev hon också trea men av sju stycken. Längdhoppet vet vi inte hur långt det blev, men de två sista hoppen fick hon till mycket bra. Det var en lagtävling och Ingelstad kom på andra plats av många lag! Hon fick medalj och hela laget stod på nummer två på prispallen. Det leendet och den lyckan lever jag på länge. Trots att hon inte är min är jag oerhört stolt över henne...


   


Vi köpte med Subway hem och åt allihopa.Viggo har haft två kompisar här och mestadels har alla våra datorer använts. (Inte min Macbook air för den är ingen bra speldator säger dom) Jag skulle sedan sätta mig vid tvn med barnen, men hade inte ro utan röjde och slänge/plockade undan enormt mycket leksaker på Leias rum och sorterade lådorna mm... Inte särskilt roligt, men skönt när det är gjort! Oavsett hur mycket man än plockar finns det ännu mer göra med fyra barn varannan vecka och ett stort hus. Just nu längtar jag till kvällens avsintt av Bron och ser fram emot att vara ledig i morgon också...


Ny vecka med nya möjligheter stundar. Take care // J

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards