Strong Angel

Alla inlägg den 1 januari 2014

Av Johanna - 1 januari 2014 19:06

 Så har det nya året kommit. Kanske säger man alltid så, men har det inte gått väldigt fort? Hoppas i allafall att alla hade en trevlig kväll igår. Det hade vi! Alla barnen var hemma och vi åt trerätters + kex och drack barnchampange och "riktig" skumpa. (Det är ju bara nyår en gång om året!!). Viggo var i sitt esse. Han påminde mig om en liten grabb i min egen närhet för ett antal år sedan. Som var så lyrisk och satt och beundrade sina smällare. Jag sa förresten till T att nu är det nog sista året vi får ha dig hemma på nyårsafton. Hon sa att neeej aldrig, jag kommer vilja vara hemma på nyår varje år för det är det bästa på året. Leia gav upp kl 21 och sov ovetandes om allt smällande. Vi andra satt uppe till strax före 3! Här kommer en lyckad dag i bilder...


Leia och Saga badade och duschade. Systrarna bus!


  

 

 

 

 

 

Före förrätten som var Toast scagen åt vi kex och drack gott. T och N stod för "tillagningen".

 

Huvudrätten gjorde jag. Det ser kanske inte så gott ut, men det var det! Det är en gratäng med bla fläskfilé, Barbequechips och grädde. Till det hade vi sallad. Efterräten som jag gjorde var Glass a four. Det var första gången jag gjorde och den ser inte ut saom den borde, men den smakade gott i alla fall. Jag hade vaniljglassen framme lite för länge + att elvispen valde att gå sönder så fick vispa äggvitan+sockret för hand, vilket resulterade i att den inte blev särskilt tjock.

 


Gott nytt år!! Kram / J



Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards