Strong Angel

Direktlänk till inlägg 6 januari 2014

I väntan på filmen...

Av Johanna - 6 januari 2014 21:39

Det fick bli ett inlägg till i väntan på att N ska spela färdigt sitt race. Jag trodde när jag träffade en så pass mycket äldre kille att han inte skulle hålla på med massa miljarder pangpang och racingspel, men tji fick jag. Nåja, alla har vi olika intressen...


I lördags jobbade jag ett 16-7.15 pass. Det var roligt att vara tillbaka och de femton vakentimmarna gick väldigt bra! Vi hade en bra kväll. Jag fick också min julklapp av företaget. En fin burk med saffranskakor och några speciella, små knäckebröd. Det gladde mig lite extra! Att jag råkade knapra i mig några saffranskakor under natten, var inte meningen ;)


I torsdags hade vi mys här hemma på hög nivå. Vi spelade Las Vegas, det roliga spelet jag fick i julklapp hela familjen. Som man kanske kan misstänka med tanke på namnet handlar det om mycket tur, men också lite skicklighet men är ändå inte alls jättesvårt för barnen. Vi gjorde också glass i glassmaskinen och drack varm choklad, som speciellt V frågat om vi minsann inte kunde köpa det någon gång till kaffemaskinen. På kvällen började vi kolla på "Hungergames" tillsammans. Gemenskap kan varalite "gnabbigt", men är ofta väldigt mysigt. Nu är Leias syskon hos deras mamma och det är tyst här i huset. Visst kan det vara skönt någon gång, men oftast saknar man dom... 


 


Förresten, kolla in Leias påhitt i veckan. Hon hittade Tovas gamla docka och bad mig hjälpa henne att klä av den för den hade bajsat sa hon. Sen hämtade hon själv en blöja och snodde in den i "måste ha blöja, mamma. Nu kläde!". Då skulle jag hjälpa henne med armarna för det fixade hon inte själv när tröjan skulle igenom där. Dessa ungar... Påhittiga och kloka. Andra nya roliga meingar som kommit är "Komme stax mamma" eller "Ja´ll göra nånting!!". Barns glädje och den glädjen de skänker en varje dag ´, vad vore livet utan det?

Kram / J    

 
 
Sandra

Sandra

22 januari 2014 06:55

Hej!
Vad roligt att du hittade mig, nu hittade jag ju dig!
Ja, visst är det roligt när barnen växer och överraskar en med sina påhitt och kommentarer!
Ha en fin dag!
Kram!

http://www.ettlivvidhavet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards