Strong Angel

Alla inlägg under februari 2014

Av Johanna - 28 februari 2014 12:45

Till brunch idag blev det amerikanska pannkakor. Det var första gången vi gjorde sådana, men gott var det! Tyvärr glömde jag köpa sirap som man skulle ha över så d blev aningens torra, men det var gott ändå. Fast enligt Leia var det bäst att hjälpa till med smeten. Hon går och hämtar sin stol och säger "hjälpa" såfort det vankas matlagning eller diskning. Idag är vi lediga både N och jag, vilket innebär långhelg. Bland annat ska jag till en kompis här i samhället på tjejkväll. Ska bli väldigt roligt att ses allihopa. Det är ju inte så lätt att få ihop det så att alla kan...

 

/ J

Av Johanna - 25 februari 2014 21:53

Dagen har rullt på fort. N jobbade 7-16 så jag var uppe med barnen och såg till att de lämnades på skola/dagis. När jag hade bytt Leias blöja och sedan skulle klä på henne sprang hon iväg. Jag gick och ropade och hittade henne i kojjan där hon fnissade som en galning. Precis sådant man är på humör för när man är sjukt morogntrött som jag är.


I skolan hade vi föreläsning om varför skönlitteraturen behövs och sedan seminarium där våra respektive fältstudie diskuterades. Sedan var det hem och hämta S och L. Trots att det bara är tisdag idag lagade jag tacos till kvällsmaten, vilket barnen uppskattade. V tycker det verkligen är tråkigt att göra sin läxa, men när jag satt ned honom gick det superbra. Han är verkligen pappa upp i dagen. Smart som bara den, bra på matte och en klippa på datorer. Det är väl sportintresse och pappas lugn som inte riktigt är samma ;)


Bilden till höger är på mina nyinköpta Yankee candlesljus med doft av Marschmallows, vaniljcupcakes och Kokosnöt. Underbara dofter som sprider sig som ett lugn i huset bland mina änglar. I övrigt har jag betalat räkningar, vilket blev en hel del denna månaden. Tur att jag jobbat extra så jag förutom studiebidrag + lån fick in 3000 extra på kontot. Nu ska jag se ett avsnitt av Skilda världar volym 13 som damp ner i brevlådan idag. 

Hoppas ni också haft en bra dag! / J

Av Johanna - 24 februari 2014 21:21

Vinden isade kallt, men idag kom första vårkänslan. Solens strålar sken helt underbart mot huden. När jag, efter en seg förmiddag med drama i skolan (Ny delkurs, hur man använde drama/litteratur/film i undervisningen) så gick jag, N, S och L ut. Leia tyckte det var roligast att leta efter myror och fåglar, trots att lekparken hade rutschkana och gungor. Saga gillade mest att upptäcka nya ställen att bygga kojor på. 


 


Åter till dramat idag. Jag älskar musik i all dess form och att spela den. (Spenderade dryga halvtimman framför mitt elpiano idag). Men det här med att agera? Känns mest fånigt. Jag har stor respekt för de som tycker att det är roligt såklart, men jag hade svårt att ta det på allvar. Det roligaste var väl när vi skulle blunda och ledas av en klasskompis runt i rummet och låta som en bil... Ni som känner mig vet att jag skulle bli en usel skådis, då jag kan lääsas som en öppen bok, vilket jag dock är nöjd med. Känslor är till för att visas. Är jag glad vill jag utsråla all den kärleken, men är jag ledsen så ska jag få vara det utan att någon kommer och säger till mig att sluta vara så negativ osv...


Inne sen hade både T och V kompisar med sig hem, så vi blev totalt 8 personer. Sedan fick jag veta att ingen kunde hålla i pingisträningen mer än jag, så jag fick ha den första gruppen själv. N följde med och satte upp borden, fixade i ordning och hjälpte i övrigt också. Leia fick skutta runt och jaga bollar.. typ. Saga spelade på bra och det är roligt att se hennes framsteg, liksom vissa andra i gruppen som gått framåt väldigt snabbt. Det var tålamodskrävande ikväll, men det gick bra!


Innan träningen gjorde Saga, Leia och jag en koja här hemma. Sedan fick gosedjuren också flytta in dit. Det är verkligen roligt att se Saga, som är 6 år äldre än sin syster leka så pass ofta med henne. Båda är riktigt fina tjejer, som jag är stolt över!! Ps. Vi ska spela en teater i grupp sista gången på dramat. Vi valde Askungen. Jag sa att jag kan ju vara den elaka styvmodern för det är jag ju i verkligheten också, haha! N och T ser på How I met your mother. Sen ska N och jag se True detective. En riktigt bra serie! Det är värdefull tid för mig. Att bara kunna sitta ner i 45 minuter tillsammans med den man älskar. Givetvis kan man kanske inte göra det varje kväll, men det uppskattas. Man måste ta vara på det man har. N brukar fnysa lite på näsan åt det där med "egentid" (eller tid tillsammans då bara vi två), men vadå när man är igång från morgon till kväll så kan man väl få unna sig det?? 


Förresten fick mitt älskade TAIF Kiruna som motståndare i Playoff 2. Riktigt synd på alla plan! Det blir dyrt för föreningen och N och jag hade faktiskt kunnat åka för en gångs skull... Men till Kirunda, där går även min gräns.

Take care! / J

 

Av Johanna - 22 februari 2014 19:38

I morse vaknade jag på ett strålande humör. Leia sov dessutom till 9 nästan, helt ljuvligt! Igår lämnade jag i min hemtenta som jag slitit på hela veckan. Den bestod av två delar. Del ett är jag inte särskilt nöjd med, även om jag fick ihop den skapligt. Den andra delen bestående av bla skapa en lektion, med hjälp av en specifik kort berättelse ur en bok och sedan hjälpa eleverna in i Langers föreställningsvärld...Aja, nog om det. Idag var det ishockeymatch i Tingsryd som jag ville åkt på. Men jag visste att varken T eller V ville dit så jag brydde mig inte om det. Istället packade jag in hela familjen för en överraskning efter vi ätit av lasangen som blev ganska bra...Vi åkte till Nöjeshuset i Emmaboda. Mamma passade Leia, vilket gjorde att Niklas barn och jag fick lite egen tid. Dessutom fick de två stora framförallt se något annat än deras rum och datorer ;) Vi bowlade först. S provade utan skydd vid sidorna, men det var svårt så vi tog dit dem. Duktigt att hon provade hela tre omgångar dock! V imponerade och var nära att vinna över mig. Vi köpte läsk och hade det i medans man vilade. För min del gick det ganska bra. Inte spelat på länge och slog två strikes i rad. 


Efter bowlingen gick vi upp en trappa då barnen skulle fått köra gocart. Men av någon dum anledning hade de bokat in sällskap som kom 16.30 men dropin var till 17 så vi fick inte köra?! Dålig stil, sa jag till dem. Då ska det inte stå drop in till 17! (Vi var där 16, men två före i kön). Efter mitt klagande fick barnen varsin tia att spela för av honom i kassan, så lite plåster på såren. De spelade något skjutspel, sedan tog jag ut pengar så vi spelade Airhockey och de fick spela skjutspelet igen. Så trots att det inte blev någon gocart, blev eftermiddagen ganska rolig! 


När vi hämtade Leia hade mormor och hon bakat chokladbollar som vi mumsade på. Vi spelade tre snabba omgångar av Råttfällan allihopa innan vi begav oss hem. Nyss kom Niklas hem och det vankas Melodifestival och snacks...Ibland tycker jag det är kämpigt när N jobbar sina långa helgpass, speciellt då det finns mycket syskonkärlek i detta huset ;) Men idag är en dag som gått väldigt fort och jag har varit stolt hela tiden att vara en del av familjen I.... Ha en fortsatt trevlig helg!! / J

 

 

 

   

Av Johanna - 17 februari 2014 17:33

Kan ju liksom inte låta bli alla dessa härliga tävlingar som finns ute på diverse bloggar. Ta chansen DU också att vinna smycken för 500...


 


för att tävla gå in på denna länken: http://miajohansson.forme.se/2014/februari/tavling-vinn-smycken-for-500.html



Av Johanna - 17 februari 2014 15:00

i tentaplugget och går på promenad och fikar på Fenix, Leia och jag. Ska försöka få henne klippt också. Återkommer med ev resultat ;)

Av Johanna - 16 februari 2014 19:37

Det är inte klokt vad dagarna går. Sedan uppstarten efter jul har det varit väldigt hektiskt! Den här veckan som varit har magsjukan hälsat på, högst ofrivilligt. Jag har haft två grupparbeten i skolan, varav ett ganska stort och en fältstudie. Sedan har det varit friidrottsträning, karateträning, bordtennis och matlangning, städning, tvättning, bilservice och föreläsningar på det. I cirka två veckors tid har jag gått och suckat åt det mesta. Jag tror det var ett sätt för min kropp att säga STOPP! Man liksom kör på och struntar i varningssignalerna då man ju inte har så mycket val än att man ska finnas där. Allergin har kommit som ett brev på posten. Så fort ens mående rubbas lite och vintern gör sig påmind kommer de röda vacrka eksemen och fjällande huden. Det är inte roligt vill jag lova!! Att det gör ont, det kan jag leva med, men att det syns ger en väldiga komplex. Jag är dock så pass stor att jag inte lägger mig ner och dör för det. Är man så pass gammal som jag nu är så vet man att de som älskar en, de älskar dig oavsett hur du ser ut. De älskar dig de dagar du är på riktigt dåligt humör och de älskar dig då du skiner som solen själv. 


I fredags åkte Leia och jag till mamma. Jag har fått sova ut två dagar, vilket jag är evigt tacksam! Så glad att jag har en mamma som atltid ställer upp. Jag är aldrig något besvär för henne, hon ser det snarare som en rättighet att finnas även om jag nått vuxen ålder. Vi har haft det bra. I fredags firade vi allahjärtansdag och åt älgfärsbiffar. Igår såg vi OS såklart och Melodifestivalen. Idag knarkar jag allergitabletter och det är inget roligt. Men det lindrar åtminstone!! Jag känner att jag har en bit kvar till jag blir den jag egentligen är, men det är bara att kämpa på. Den här veckan kommer att innehålla en hemtenta som ska lämnas in fredag eftermiddag. Skolan är rolig, och jag känner att det känns rätt i hela kroppen. Får jag bara må bra i allergi och slipper massa bråk och onödig stress kommer det gå bra!  Senaste kursen, läs - och skrivsvårigheter fick jag VG på, vilket var det högsta man kunde få. Det var jätteskönt för självfötroendet. 


Inget vidare blogginlägg, men var väl mer en "lägesrapport" för den som är intresserad:P I morgonbitti ska jag köra till psykologen. Inte varit hos någon på flera flera år då det inte varit något för mig. Men jag ska ge det en chans nu och se, det kanske är perfekt att verkligen få ut sina känslor och sen kan man släppa och gå därifrån med ett lite lättare hjärta? Livet går ju upp och ner. Ibland är det för mycket. För mycket minnen eller för mycket bråk, kletiga godispapper osv. Men ofta kommer kärleken. Kärleken som är det finaste vi har i livet. Det finns små stunder som kan betyda så mycket. Hm, vad blev det av detta inlägget då? aja, får se om det var en nystart för bloggandet.. Vem vet?? 


Take care!! / J


Av Johanna - 16 februari 2014 11:59

Vinn två supersöta armband!!


Jag är med och tävlar. Ta chansen DU också. 


http://www.nattstad.se/dimand/alla-603-dag-tavling-12437611


Lycka till!

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards