Strong Angel

Direktlänk till inlägg 1 februari 2014

Man har bättre dagar...

Av Johanna - 1 februari 2014 12:43

... och man har sämre dagar. Idag är väl tyvärr en sådan. Trots att det är lördag och Melodifestivalen börjar ikväll så känner jag mig inte alls på topp. På ett sätt får jag väl skylla mig själv. Jag hade en läkartid förra veckan och fick "ny" medicin utskriven. Det är samma, låga dos som innan men det märks om man som nu inte tagit den. Jag glömde ju helt bort det igår och har ingen lust att packa in barnen i bilen för en tripp till stan. Så får väl genomlida att vara lite disträ. Jag vet ju att det försvinner. 


Sen allt hände med pappa, har diverse kuratorer och psykologer tvingat sig på. NEJ TACK! I början ville jag vara ett barn, precis som alla andra och inte prata om det. När jag väl ville, upp mot högstadiet så fick jag en som behandlade mig som ett litet barn. Sedan fick jag en jättebra nere på ungdomsmottagningen i Karlskrona, där jag bodde i tre år. Jag kände dock att behovet inte fanns. Jag har bra stöd hemma och jag skriver mycket hellre. Men nu, har ska jag ge det en chans till. Jag har blivit äldre och det finns så mycket känslor och tankar i mig att jag nästan exploderar. Och då måste man ju glra någonting, eller hur? Jag skulle aldrig låta det gå så långt som för pappa, jag erkänner mina svagheter och öppen med det. Jag tror att fler borde vara det så det inte blir en sådan tabu hela tiden? 


Jag har sovit dåligt i natt. Legat och vändt och vridit. Allergi säkerligen och mycket tankar. N är fortfarande iväg med fotbollen på möte och fest. Han svarade aldrig mig igår, vilket gör mig lite ledsen. Jag hade klassfest igår, men lät honom gå och jag sa det var lugnt att jag var hemma med alla barnen. För det är ju det förhållanden handlar om, om att ge och ta. Men jag avskyr när man släpper helt. Idag vaknade jag verkligen på fel sida. Barnen gav mig sovmorgon (tack för det!), men inte ens kaffet smakade gott. Det är vitt och kallt ute, mina torra fingrar svider när jag fixar med diskberget osv. Istället för att gnälla vill jag göra något roligt med barnen. Vi ska spela spel, åka pulka och ikväll mysa vid en brasa. Jag ska bara få ur mig lite så går det nog lättare sedan... 


En annan sak som gör mig ledsen är att LCHF inte fungerade så som jag hoppats på. Med en nergång på 0,9 kg på 2,5 veckor är det dags att väga in sig på Viktväktarna på tisdag. För jag SKA ner nu och återgå till den jag var innan graviditeten. Jag är emot bantning egentligen och är en livsnjutare, men det går inte alltid att tänka så inte när det går ut över hälsan. 


Nu skäms jag när jag läser igenom allt jag skrivit. Det är få förunnat när man är så ung och ha allt det jag har. Att vara mamma/extramamma (gillar inte det ordet!). Men det finns saker som inte alltid är så bra som jag jobbar med. Jag tror också att man måste acceptera att familjelivet oftast, men inte alltid är en dans på rosor. Soporma var överfulla innan jag gick ut med dom, och disken inte insatt i diskmaskinen. För det måste man efter VARJE måltid tjata om annars sätter de inte in... Tillslut skiter man i det... 


Jag älskar mitt liv, men letar efter värmen och energi... Vart finns den?!

 


ps. det här har ingenting med skolan att göra. Jag trivs som bara den och det känns rätt!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards