Strong Angel

Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

Första lilla vårkänslan...

Av Johanna - 24 februari 2014 21:21

Vinden isade kallt, men idag kom första vårkänslan. Solens strålar sken helt underbart mot huden. När jag, efter en seg förmiddag med drama i skolan (Ny delkurs, hur man använde drama/litteratur/film i undervisningen) så gick jag, N, S och L ut. Leia tyckte det var roligast att leta efter myror och fåglar, trots att lekparken hade rutschkana och gungor. Saga gillade mest att upptäcka nya ställen att bygga kojor på. 


 


Åter till dramat idag. Jag älskar musik i all dess form och att spela den. (Spenderade dryga halvtimman framför mitt elpiano idag). Men det här med att agera? Känns mest fånigt. Jag har stor respekt för de som tycker att det är roligt såklart, men jag hade svårt att ta det på allvar. Det roligaste var väl när vi skulle blunda och ledas av en klasskompis runt i rummet och låta som en bil... Ni som känner mig vet att jag skulle bli en usel skådis, då jag kan lääsas som en öppen bok, vilket jag dock är nöjd med. Känslor är till för att visas. Är jag glad vill jag utsråla all den kärleken, men är jag ledsen så ska jag få vara det utan att någon kommer och säger till mig att sluta vara så negativ osv...


Inne sen hade både T och V kompisar med sig hem, så vi blev totalt 8 personer. Sedan fick jag veta att ingen kunde hålla i pingisträningen mer än jag, så jag fick ha den första gruppen själv. N följde med och satte upp borden, fixade i ordning och hjälpte i övrigt också. Leia fick skutta runt och jaga bollar.. typ. Saga spelade på bra och det är roligt att se hennes framsteg, liksom vissa andra i gruppen som gått framåt väldigt snabbt. Det var tålamodskrävande ikväll, men det gick bra!


Innan träningen gjorde Saga, Leia och jag en koja här hemma. Sedan fick gosedjuren också flytta in dit. Det är verkligen roligt att se Saga, som är 6 år äldre än sin syster leka så pass ofta med henne. Båda är riktigt fina tjejer, som jag är stolt över!! Ps. Vi ska spela en teater i grupp sista gången på dramat. Vi valde Askungen. Jag sa att jag kan ju vara den elaka styvmodern för det är jag ju i verkligheten också, haha! N och T ser på How I met your mother. Sen ska N och jag se True detective. En riktigt bra serie! Det är värdefull tid för mig. Att bara kunna sitta ner i 45 minuter tillsammans med den man älskar. Givetvis kan man kanske inte göra det varje kväll, men det uppskattas. Man måste ta vara på det man har. N brukar fnysa lite på näsan åt det där med "egentid" (eller tid tillsammans då bara vi två), men vadå när man är igång från morgon till kväll så kan man väl få unna sig det?? 


Förresten fick mitt älskade TAIF Kiruna som motståndare i Playoff 2. Riktigt synd på alla plan! Det blir dyrt för föreningen och N och jag hade faktiskt kunnat åka för en gångs skull... Men till Kirunda, där går även min gräns.

Take care! / J

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards